همانگونه که می‌دانید گاز متان یکی از گازهای کاربردی در صنعت و همینطور از آلاینده های هوا می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گاز متان، نحوه تولید، ترکیبات و سایر ویژگی های این گاز در ادامه مقاله با ما همراه باشید. شرکت سپهرگازکاویان، آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد در زمینه خرید و فروش گاز متان در گرید و حجم های متنوع فعال می‌باشد. شما می‌توانید برای ثبت سفارش خود جهت خرید با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل نمایید.

متان (Methane) چیست؟

گاز متان با فرمول ملکولی CH4 کاربردهای متنوعی در صنعت دارد از جمله کاربرد آن بعنوان سوخت است. این گاز سرگروه خانواده آلکان ها است در حقیقت می‌توان گفت که ساده ترین هیدروکربن به شمار می‌آید. در شرایط استاندارد گازی بی رنگ و بو است و سبکتر از هوا است و همینطور اولین ترکیب در دسته بندی هیدروکربن ها است که اشباع شده است. این هیدروکربن از تجزیه و پوسیدگی مواد آلی مانند گیاهان تولید می‌شود این گیاهان معمولا در مرداب ها وجود دارند به همین دلیل است که گاز متان را گاز مرداب هم می‌گویند.

همانگونه که می‌دانید مولکول متان، ملکولی متقارن است یعنی یک کربن با چهار اتم هیدروژن پیوند یگانه تشکیل داده است. CH4 در فشار یک اتمسفر نقطه جوشی برابر 164- درجه سانتیگراد و در شرایط ویژه ای یعنی غلظت بین 5/4 الی 17% امکان اشتعال دارد.

تهیه گاز متان

گاز متان معمولا در گاز طبیعی وجود دارد. در گاز طبیعی برخی هیدروکربن ها و گازهای هیدروژن و هلیوم نیز وجود دارند. متان در مقدار کم بر اثر تجزیه بی هوازی مواد آلی تشکیل می‌شود. درواقع دمای تولید این گاز در دمایی بالاتر از دمای تشکیل نفت صورت می‌گیرد.

علاوه بر اینکه CH4 در گاز طبیعی یافت می‌شود، تولید آن در شرایطی بوسیله واکنش های شیمیایی توسط گازهایی در جو و هیدروژن صورت می‌گیرد.

متان-سپهر گاز کاویان
خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد گاز متان

گاز متان دارای فرمول مولکولی CH4 و جرم مولی 16.04 گرم بر مول ونیز گازی بی رنگ می‌باشد. چگالی آن 0.717 کیلوگرم برمول می‌باشد. دارای نقطه‌ی ذوب و جوش 182- و 161.6- درجه‎ سانتی‌گراد است، در دما و فشار معمولی بی‌رنگ است و بویی ندارد، همچنین سبک‌تر ازهوا می‌باشد و نیز لازم به ذکر است که تهیه آن از تجزیه ی مواد آلی و به علاوه از گیاهانی که در مرداب وجود دارند می‌باشد، به همین دلیل به آن در عموم گاز مرداب نیز گفته می‌شود.

گاز متان از کجا نشأت می‌گیرد؟

این گاز را می‌توان از زغال سنگ و گاز طبیعی و نفت حاصل نمود. از دامداری و برخی روش های کشاورزی و فشاد زباله های آلی و بسیاری از فعالیت های شهری و صنعتی انتشار میابد.

واکنش‌های شیمیایی شامل متان

ابتدا گفتنی است که واکنش‌های اصلی این گاز عبارت‌اند از :سوختن، رفرمینگ بخار به گاز سنتز و هالوژناسیون. در واقع اینگونه می‌توان گفت که کنترل واکنش‌های متان بسیار دشوار می‌باشند.

گفتنی است که گاز هیدروژن و گاز سنتز از جمله مواد بسیار مهم در صنعت پتروشیمی می‌باشند، بنابراین تولیدشان بسیار مهم تلقی می‌شود از اینرو برای تولید گاز سنتز از اکسیداسیون گاز متان استفاده می‌شود.

هالوژناسیون در دسته واکنش‌های رادیکالی قرار می‌گیرد. واکنش‌های رادیکالی معمولا با تابش نور ماورا بنفش به محیط واکنش آغاز می‌شوند.

واکنش سوختن گاز متان از معروف‌ترین واکنش‌های آن می‌باشد که در حضور اکسیژن به شکل یک واکنش چند مرحله‌ای رخ می‌دهد.

این گاز به دلیل تولید یون‌های مثبت مانند +CH4 در واکنش‌های اسید و بازی هم شرکت می‌کند.

اکسیداسیون متان

در واکنش‌های شیمیایی یکی از چالش‌هایی که می‌توان نام برد در رابطه با اکسیداسیون متان به متانول می‌باشد دلیل این چالش هم این است که سوختن این عنصر در حالت عادی و حتی هنگامی که اکسیژن کافی وجود نداشته باشد دی اکسید کربن و آب تولید می‌کند. گفتنی است به کمک آنزیم‌هایی می‌توان از این متان، متانول تولید کرد اما متانول تولیدی تنها در مقیاس آزمایشگاهی کاربرد دارد.

واکنش‌های اسید و باز

CH4 هم مانند سایر هیدروکربن‌ها، اسیدی ضعیف محسوب می‌شود. میزان pKa متان دی‌متیل سولفوکسید، هنگام بررسی کربانیون‌ها برابر با 56 است. یون‌های مثبت متفاوتی از متان مشتق می‌شوند که بیشتر آن‌ها در مخلوط‌های گازی با فشار کم،‌ به صورت ناپایدار قرار دارند.

کاربرد

این گاز در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارد که در اینجا کاربردهای مهم آن را شرح می‌دهیم. در بسیاری از صنایع و نیروگاه‌ها به عنوان سوخت مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال در نیروگاه‌های حرارتی، صنایع شیشه‌سازی، صنایع نساجی ، صنایع سیمان و صنایع کاغذسازی به عنوان یک منبع سوختی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در بسیاری از موارد به عنوان سوخت سیستم‌های گرمایشی کاربرد دارد.

از کاربردهای دیگر آن این است که در باطری‌های گازی فضانورد آپولو نیز استفاده می‌شود و نیز گفتنی است که در یک سری از آشکارسازها از مخلوط متان با آرگون یا زنون استفاده می‌شود. همچین لازم به ذکر است که از گاز متان به عنوان یک گاز طبیعی برای سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود متان در صنایع پتروشیمی و صنایع شیمیایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا در این صنایع از متان به عنوان یک جز از گازهای کالیبراسون استفاده می‌کنند.

از کاربردهای دیگر این گاز هیدروکربنی می‌توان به کاربرد آن در صنایع خودروسازی اشاره کرد؛ در این صنعت به عنوان یک کالیبراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و گفتنی است که از متان و ترکیبات گازی آن به منظور آزمایش کارآیی موتورهای گاز استفاده می‌شود. ماده اولیه تولید متانول، آمونیاک مصنوعی، استیلن، کربن سیاه، دی‌ سولفید کربن، متیل کلرید، تتراکلرید کربن و کلروفرم در صنایع شیمیایی متان می‌باشد.

لازم به ذکر است در صنعت فولادسازی هم کاربرد دارد و از آن برای تولید فولادهای سخت استفاده می‌شود. این گاز با خلوص بالا به منظور گاز سوخت در طیف سنجی شعله کاربرد دارد. همچنین در راکتورهای هسته‌ای به منظور گاز خنک کننده استفاده می‌شود. در سوخت موشک‌ها هم از متان مایع استفاده می‌شود گفتنی است که از مخلوط گاز متان با آرگون برای آشکارسازی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

نکات ایمنی

توجه به نکات ایمنی هنگام کار با متان بسیار مهم است در این بخش خطرات و نکات ایمنی گاز متان را بررسی می‌کنیم. همانطور که می‌دانید CH4 یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو، بدون مزه و قابل اشتعال می‌باشد که به طور گسترده در طبیعت وجود دارد. گفتنی است وقتی که یک ماده آلی تحت شرایط بی‌هوازی تجزیه شود گاز متان تولید می‌شود و نکته قابل ذکر این است که 2.2ppm از حجم اتمسفر را متان تشکیل می‌دهد.

گاز متان جز گازهای سمی به شمار نمی‌آید اما چون متان قابل اشتعال است به همین دلیل گاز خطرناکی می‌باشد بنابراین بسیار ضروری است که به هنگام کار با آن علاوه بر آگاهی از خطرات آن نکات ایمنی لازم در مورد این گاز را باید رعایت کنیم.

خطرات

-همانطور که گفته شد گاز متان سمی نمی‌باشد اما این گاز در غلظت‌های بالا جای اکسیژن را می‌گیرد و می‌تواند منجر به خفگی شود. خفگی یکی از خطرات گاز متان می‌باشد.

-از آنجایی که این گاز اشتعال پذیر است اگر در محیطی قرار بگیرد که غلظت گاز اکسیژن در آن محیط زیاد باشد انفجار رخ می‌دهد ناگفته نماند که امکان اشتعال متان به هنگام ترکیب شدن با سایر مواد شیمیایی، حتی در غلظت‌های کم در صورتی که اکسیژن هم وجود داشته باشد، بسیار بالا است.

دانستنی های گاز متان
متان-سپهر گاز کاویان

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که گاز متان برای محیط زیست مفید است یا مضر؟

متان در صنعت کاربرد‌های گوناگونی دارد. گاز متان که از گازهای طبیعی است برای گرمایش و سایر اهداف مانند سوخت برای تامین انرژی برخی دستگاه ها و ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخیرا برخی صنایع از این سوخت استفاده می‌کنند تا از نفت و مضرات آن برای محیط زیست به دور باشند.

منبع اصلی متان گاز طبیعی است که همراه بعضی از هیدروکربن‌ها و گاهی اوقات گاز هلیوم و نیتروژن می‌باشد. گاز در سطوح کم عمق با تجزیه بی هوازی مواد آلی تولید می‌شود. به طور کلی رسوبات سوخته در اعماق با دمای بالاتر از هنگامی که نفت تهیه می‌شود، گاز را تولید می‌کنند.

با هر تنفس ما مقدار کمی از متان که یکی از قدرتمندترین و مهمترین گازهای کره زمین است را استشمام می‌کنیم. متان می‌تواند در آینده زندگی روی کره زمین، نقش بسزایی داشته باشد. گاز متان به انگلیسی (Methane) با فرمول مولکولی CH4 است که یک گاز گلخانه‌ای محسوب می‌شود و به ‌عنوان سوخت از آن بهره می‌برند. متان از گروه هیدروکربن‌های سیرشده زنجیری یا آلکان‌ها می‌باشد که فرمول عمومی آن‌ها CnH2n+2 است.

گفتی است که گاز طبیعی که در منازل وجود دارد و و هنگام پختن غذا و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مخلوطی از هیدروکربن‌های زنجیری سیرشده هستند که 95% از آن گاز را متان تشکیل می‌دهد. متان گازی است که در آب نامحلول می‌باشد.

گاز متان در صورت ترکیب با گاز اکسیژن تولید گاز دی‌اکسید کربن و بخارآب و حرارت می‌کند. این گاز یکی از ساده‌ترین آلکان‌ها بشمار می‌روند.

گاز متان یک گاز گلخانه‌ای است و از آنجایی که متان توانایی جذب گرما به مقدار زیاد را دارد اثر گلخانه‌ای آن نسبت به کربن دی‌اکسید بیشتر است.

اما از آنجایی که مقدار آن در هواکره کمتر از کربن دی‌اکسید است، کربن دی‌اکسید را عامل اصلی اثر گلخانه‌ای می‌دانیم.

کره زمین روز به روز در حال گرم شدن است و یکی از تلاش‌هایی که پیرامون کنترل گرم شدن زمین می‌شود، تلاش برای تبدیل متان حاصل از فاضلاب‌ها یا مرداب‌ها به گاز کربن دی‌اکسید است.

نکته جالب در مورد متان این است که سبب آماس و باد کردن و یا ترکیدن اجساد مرده می‌شود.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر خطرات و ایمنی گاز متان

آیا متان یک گاز مطمئن است

این گاز غیر سمی است و در صورت استنشاق در مقادیر کم هیچ خطری به وجود نمی‌آورد. اما اگر مقدار زیادی گاز طبیعی یا CH4 وارد هوا شود با کمبود اکسیژن ممکن است منجر به خفگی شود.

تنفس گاز متان چه عوارضی خواهد داشت

غلظت بالای متان در مناطق بسته می‌تواند منجر به خفگی شود، زیرا مقادیر زیاد متان باعث کاهش میزان اکسیژن در هوا می‌شود. عوارض کمبود اکسیژن شامل سردرد ، تهوع ، سرگیجه و بیهوشی می‌باشد.

تاثیر گاز متان بر محیط زیست

اگر جهان اصل را در مسیر دستیابی به هدف‌هایی که توافق نامه پاریس در مورد گرمایش جهانی کمتر از دو درجه سلسیوس گذاشته است قرار دهد، سطوح گاز متان در اتمسفر به طور چشم گیری کاهش پیدا می‌کند در حالی که این سطوح از سال 2007 در حال افزایش بوده‌اند و حتی روند افزایشی آن از سال 2014 بیشتر هم شده است . چشم اندازی که در مجله Science منتشر شده است به موضوع متان و علت‌ها و پیامدهای خارج از کنترل متان در سیاره ما پرداخته است. متان در اتمسفر بسیار سریع تر از دی اکسید کربن از بین می‌رود اما متان در مقایسه با دی اکسید کربن گاز گلخانه‌ای قوی‌تری است.

متان-سپهر گاز کاویان

آیا گاز مرداب همان گاز متان است

تولید گاز متان علاوه بر خالص‌سازی گاز طبیعی و پالایش نفت می‌تواند از طریق بیوگاز یا همان تجزیه شدن مواد آلی گیاهی در شرایط بی‌هوازی صورت گیرد. موادی که می‌توان از آن‌ها بیوگاز تولید کرد شامل کودهای شیمیایی، بقایای مواد گیاهی، پسماندهای شهری و… هستند.

تولید این گاز به صورت خالص را می‌توان توسط تقطیر جز به جز انجام داد زیرا هیدروکربن‌های مختلف دمای جوش متفاوتی از هم دارند و با تقطیر جز به جز به آسانی قابل جداسازی می‌باشند. تالاب‌ها از دیگر منابع تولید گاز متان به شمار می‌آیند. با رسیدن بقایای مواد آلی به کف مرداب‌ها و در شرایط بدون هوا باکتری‌های بی هوازی تجزیه و در حین این کار، منجر به تولید گاز متان می‌شوند. به این مواد بیوگاز گفته می‌شود زیرا این ماده از مواد بیولوژیک طی فرآیندهای بی هوازی، ایجاد می‌شوند درواقع این میکروارگانیسم‌ها هستند که در مرداب گاز تولید می‌کنند.

حمل و انبارش

احتیاط‌های جابجایی سیلندر : در هنگام حمل، درپوش روی سیلندر باید به صورت کامل بسته شود. برای جابجایی سیلندر حتما از چرخ دستی استفاده شود و حتما سیلندر را با زنجیر روی چرخ مهار کنید. متان را باید به دور از مواد اکسید کننده مانند اکسیژن، کلرین، و پرکسید نگهداری کنید.

فروش گاز متان

شرکت سپهر گاز کاویان آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد دارنده گواهینامه iso17025، تولید کننده انواع گازهای خالص و میکس آن‌ها می‌باشد. یکی از این گازهای خالص، گاز متان خالص با درصد خلوص بالا می‌باشد. همچنین سپهر گاز کاویان قادر به اندازه گیری گازهای هیدروکربنی و غیر هیدروکربنی و مخلوط‌های گازی به وسیله گاز کروماتوگرافی می‌باشد. در سپهرگازکاویان گاز متان خالص آزمایشگاهی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به همراه سرتیفیکیت معتبر به فروش می‌رسد.

متان-سپهر گاز کاویان

خرید

سپهر گاز کاویان یکی از مراکز معتبر فروش گاز متان و ترکیبات گازی متان(G20،G21)می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان فروش ما می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

عوامل مهم در خرید گاز متان

  • کیفیت: در خرید گاز متان، کیفیت محصول بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل شود که گاز تهیه شده دارای خلوص و خصوصیات موردنیاز برای کاربردهای موردنظر است.
  • منبع تأمین: انتخاب منبع معتبر و قابل اعتماد برای تأمین گاز CH4از اهمیت بالایی برخوردار است. باید از منابعی که دارای سیستم‌های استخراج و تولید پایدار هستند، استفاده کرد.
  • قیمت: قیمت گاز متان نیز یک عامل مهم در خرید آن است. باید به صورت دقیق قیمت‌ها را مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کرد.
  • امنیت و محیط زیست: در خرید گاز متان، باید به مسائل امنیتی و محیط زیستی توجه کرد. اطمینان حاصل کردن از رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، بهبود کارایی و کاهش اثرات منفی بر محیط زیست را فراهم می‌کند.
متان-سپهر گاز کاویان

مزایای استفاده از گاز متان

  • سوخت پاک: این گاز در مقایسه با سوخت‌های فسیلی دیگر، به عنوان یک سوخت پاک محسوب می‌شود. احتراق آن باعث تولید کمتری از آلاینده‌های هوا شده و به حفظ کیفیت هوای محیطی کمک می‌کند.
  • کارایی بالا: این گاز دارای نسبت سوخت به هوا بالا و قدرت سوخت بالایی است. این ویژگی باعث می‌شود که در فرآیندهای احتراقی به بهره‌وری بالا دست یافته و هزینه‌های انرژی کاهش یابد.
  • قابلیت انبار‌سازی: این گاز به راحتی در قیچاق‌ها و ذخایر زیرزمینی قابل ذخیره سازی است. این ویژگی به این سوخت اجازه می‌دهد که به عنوان یک منبع انرژی ذخیره‌پذیر و قابل دسترس استفاده شود.
  • قیمت مناسب: در مقایسه با برخی سوخت‌های فسیلی دیگر، قیمت گاز متان نسبتاً مناسب و پایین‌تر است. این امر به کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش سودآوری برای کسب و کارها کمک می‌کند.

خرید گاز متان نیازمند انتخاب دقیق و شناخت کامل از خصوصیات، کاربردها و عوامل مهم مرتبط با آن است. با در نظر گرفتن عواملی مانند کیفیت محصول، منبع تأمین، قیمت و امنیت محیط زیست، می‌توان بهترین گزینه را برای نیازها و متعلقات خود انتخاب کرد. استفاده از گاز متان با مزایایی همچون سوخت پاک، کارایی بالا، قابلیت انبارسازی و قیمت مناسب، می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری در صنایع و خانگی کمک کند. همچنین، رعایت استانداردها و قوانین محیط زیست در استفاده از گاز Methan، برای حفظ محیط زیست و ایجاد پایداری بسیار اهمیت دارد.

متلن-سپهر گاز کاویان

سپهر گاز کاویان آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد دارنده گواهینامه iso17025در دوزمینه آزمون و کالیبراسیون . قادر به کالیبراسیون انواع دستگاه های گازسنج و آزمون همه گازهای خالص و ترکیبی می‌باشد. شرکت سپهرگاز کاویان برای افزایش کیفیت تولیدات و خدمات خود دائما در حال تلاش می‌باشد تا با افزایش کیفیت بتواند خدمات مناسبتر و در خور شان مشتریان عزیز ارائه نماید. محصولات شرکت سپهرگازکاویان با کیفیت جهانی و قابل قیاس با محصولات اروپایی است و از این رو همواره می‌توانید از ما بهترین کیفیت‌ها را بخواهید.


تامین کننده گاز های خالص متان، آرگون، هلیوم، نیتروژن، اکسیژن ، کربن دی اکسید و …..
تولید کننده انواع مخلوط های هیدروکربنی و غیر هیدروکربنی
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02146835980 -02146837072تماس حاصل فرمایید یا در خواست خود رو به شماره واتساپ 09128699025 ارسال فرمایید

چه اطلاعاتی باید رو یسیلندر گاز ثبت شود:
متان-سپهر گاز کاویان
اطلاعات لازماطلاعات تکمیلی
فقط برایPRDCNGهای ویژه و شیرهای تایید شده برای استفاده همراه مخزن
تاریخ انقضا (بعنوان مثال: 08/2031)محدوده دمای گاز داخل مخزن
نشان شناسایی سازنده(نام کشور و شرکت سازنده مخزن)گنجایش نامی سیلندر برحسب لیتر آب
مشخصه سیلندر(شماره سریال و …)تاریخ انجام آزمون اصلی فشار
فشار و دمای کاری (200 بار در دمای 15 درجه سانتیگراد)نشان بازرسی
شماره استاندارد مخزن(11439- 7598- R110)
تاریخ ساخت یا تولید سیلندر( مثال 08/2016) یا (08/16)

قیمت

قیمت گاز متان به اندازه و حجم سیلندر بستگی دارد. در سپهر گاز کاویان می‌توانید این گاز را در حجم‌های مختلف تهیه کنید. برای استعلام قیمت کپسول گاز متان و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گاز CH4 درخواست خود را به شماره واتساپ 09128699025 پیامک کنید تا کارشناسان فروش ما اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت گاز متان

1.تولید و عرضه: میزان تولید این گاز در یک کشور یا منطقه، تأثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. همچنین، امکان صادرات و واردات گاز متان نیز تأثیر زیادی بر عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی دارد.

2.نوع منبع تولید: این گاز از منابع طبیعی مانند چاه‌های نفت و گاز، و همچنین منابع تجدیدپذیر مثل تصفیه‌خانه‌ها و کودکاری‌ها به دست می‌آید. نوع منبع تولید نیز بر قیمت و پایداری بازار تأثیرگذار است.

3.نقل و انتقال: هزینه‌های نقل و انتقال این گاز از مناطق تولید به مناطق مصرف نیز به طور مستقیم بر قیمت آن اثر می‌گذارد. این هزینه‌ها ممکن است به دلیل فشار خطوط لوله، تعمیر و نگهداری و مسائل امنیتی برجای بمانند.

4.تقاضا: رشد اقتصادی، فصل‌های سردسیر و گرمسیر، تغییرات تولید صنعتی و مصرف انرژی، تأثیر زیادی بر تقاضای گاز متان دارند و در نتیجه، بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

گرید های گاز

این گاز آزمایشگاهی عموماً در دو گرید مختلف موجود است

گرید صنعتی (Industrial Grade Methane)
این نوع گاز به عنوان گاز صنعتی یا گرید صنعتی شناخته می‌شود. این نوع گاز معمولاً به صورت خالص و با خلوص کمتر از 99.9٪ قابل تهیه است. از گاز CH4 گرید صنعتی در کاربردهای صنعتی، تجهیزات آزمایشگاهی، و فرآیندهای صنعتی مختلف استفاده می‌شود.

گرید آلاینده‌زدایی (Zero-Grade Methane یا Ultra High Purity Methane)
گاز متان گرید آلاینده‌زدایی یا گرید صفر معمولاً با خلوص بالاتر از 99.9٪ و حتی به‌طور عمومی به‌صورت خالص (با خلوص 99.999٪ یا بالاتر) تهیه می‌شود. این گرید بسیار پاک و خالص است و برای کاربردهایی نظیر کالیبراسیون دستگاه‌های دقیق، تست و تعیین محدوده‌های اندازه‌گیری دقیق و آنالیز‌های حساس آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

همچنین، ممکن است در بازار دیگر گریدهای متفاوتی از این گاز برای استفاده‌های خاص موجود باشد که با توجه به نیازهای خاص آزمایشگاهی و علمی، محصولات با خلوص‌ها و کیفیت‌های مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اطلاعات دقیقتر و بروزتر می‌تواند از تامین‌کنندگان گازها و شرکت‌های معتبر تهیه شود.

متان-سپهر گاز کاویان

قیمت‌گذاری

متان آزمایشگاهی، نسخه‌ای خالص و پاک‌تر از گاز CH4 است که به عنوان یک گاز کالیبراسیون و یا استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع گازمعمولاً در محیط‌های آزمایشگاهی، تحقیقات علمی و دستگاه‌های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

CH4 آزمایشگاهی باید حداقل شامل ۹۹٫۹٪ متان باشد و می‌تواند برای کالیبراسیون دستگاه‌ها و ابزارهایی مانند گاز‌سنج‌ها، کروماتوگراف‌ها، اسپکتروسکوپ‌ها و غیره استفاده شود. استفاده از متان آزمایشگاهی با ترکیبات شیمیایی دیگر راحت‌تر از استفاده از هوای محیط است، زیرا این گاز برخلاف هوا که از اکسیژن، نیتروژن و دیگر اجزاء تشکیل شده، بسیار خالص و با کیفیت بالا است. این کیفیت بالا به‌عنوان یک گاز مرجع، به محققان و علمای مختلف کمک می‌کند تا نتایج آزمایش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های آنها را دقیق‌تر و قابل اعتمادتر نمایند.

گاز متان آزمایشگاهی در حجم ها و گرید های متفاوتی قابل ارائه میباشد . قیمت این گاز بسته به نوع گرید گاز و یا حجم در خواستی متفاوت میباشد

حجم های قابل ارائه برای این گاز از سیلندر های 5 لیتری ، 10لیتری، 20لیتری،40لیتری،50لیتری میباشد

این گاز آزمایشگاهی را میتوانید در گرید های 99.9، 99.95، 99.999 از شرکت سپهر گاز کاویان همراه با گواهینامه انالیز گاز طبق استاندارد iso17025 تهیه کنید

شرکت سپهر گاز کاویان تامین کننده متان با خلوص‌های 99.9، 99.95، 99.99 می‌باشد.

کپسول متان و همچنین تجهیزات مربوط به کپسول مانند رگولاتور، باندل و … در سپهر گاز کاویان به فروش می‌رسد.

حجم سیلندر و کپسول‌های موجود برای شارژ گاز در شرکت سپهر گاز کاویان عبارت است از: 5لیتر، 10 لیتر، 20لیتر و 40لیتر و 50لیتری.

هدف شرکت سپهر گاز کاویان همواره تولید گازهای با خلوص بالا و قیمت مناسب متناسب با نیاز مصرف کنندگان می باشد.

برای ارتباط با کارشناسان ما و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

متان-سپهر گاز کاویان