گاز دی اکسید کربن از گازهای آلاینده و گلخانه ای به شمار می‌آید این گاز کاربردهای زیادی در صنعت دارد. ما در اینجا سعی داریم مطالبی درمورد گاز دی اکسید کربن، ترکیبات کربن دی اکسید، نحوه تولید CO2 و خواص فیزیکی و شیمیایی این گاز به شما ارائه دهیم. سپهرگازکاویان تامین کننده گازهای خالص از جمله گاز دی اکسید کربن در گریدهای گوناگون و آزمایشگاهی می‌باشد.گاز دی اکسید کربن از گازهای آلاینده و گلخانه ای به شمار می‌آید

این گاز کاربردهای زیادی در صنعت دارد. ما در اینجا سعی داریم مطالبی درمورد گاز دی اکسید کربن، ترکیبات کربن دی اکسید، نحوه تولید CO2 و خواص فیزیکی و شیمیایی این گاز به شما ارائه دهیم. سپهرگازکاویان تامین کننده گازهای خالص از جمله گاز دی اکسید کربن در گریدهای گوناگون و آزمایشگاهی می‌باشد.

دی اکسید کربن(CO2) چیست؟

گاز دی اکسید کربن CO2 gas - سپهر گاز کاویان

گاز دی اکسید کربن را می‌توان گازی بی‌رنگ و بی‌بو به شمار آورد این گاز برای تداوم زندگی بر روی زمین ضروری و لازم می‌باشد.

دی اکسید کربن مجموعا از سه اتم تشکیل شده است. سهم این گاز در اتمسفر زمین بسیار کم است حدودا غلظتی به میزان 0.04% را دارد. منشاء گاز دی اکسید کربن که نام دیگر آن را می‌توان کربن دی اکسید دانست در آتشفشانها، چشمه های آب گرم و حتی گاز دی اکسید کربن می‌تواند از سنگ هایی که دارای مقداری کربن هستند آزاد شود بدین صورت که این سنگ ها باید در آب و اسید حل گردند.

منبع اصلی کربن را گاز دی اکسید کربن موجود در جو می‌دانند. گفتنی است که برخی گیاهان و باکتری ها با استفاده از نور خورشید فوتوسنتز می‌کنند که برای سنتز کربوهیدراتها توسط گاز دی اکسید کربن و آب انجام می‌پذیرد.

همانگونه که میدانید حاصل فرایند تنفس در جانداران، گاز دی اکسید کربن است و این گاز در جانداران خشکی زی به هوا و در جانداران آبزی به آب انتقال می یابد.

کاشف دی اکسید کربن که بود

یک شیمیدان و پزشک اسکاتلندی به نام جوزف بلک برای نخستین بار دی اکسید کربن را در 1750 کشف کرد. این گاز رنگ و بو ندارد و به مقدار بسیار کمی خاصیت اسیدی دارد و مشتعل نمی‌شود.

منابع گاز دی ‌اکسید کربن CO2

دی اکسید کربن از منابع مختلفی تهیه می‌شود، به عنوان یک محصول فرعی گازی از فرآیندهای تخمیر، کوره آهک و چشمه های طبیعی دی اکسید کربن و همچنین از ساطع شدن گاز از عملیات شیمیایی به دست می‌آید. اخیرا دی اکسید کربن از نیروگاه ها به عنوان محصول فرعی گازی گرفته می شود.

تهیه گاز دی اکسید کربن

در واقع تولید گاز دی اکسید کربن به شش روش انجام می‌پذیرد:

اولین روش تولید گاز دی اکسید کربن از واکنش سوختن هیدروکربن‌ها می‌باشد. روش دیگر تولید گاز دی اکسید کربن از متان می‌باشد همچنین این گاز را می‌توان بعنوان محصول جانبی در شرکت های تولید نوشابه نیز بدست آورد.

از تجزیه گرمایی کربنات کلسیم گاز دی اکسید کربن حاصل می‌شود. گفتنی است که دی اکسید کربن را بعنوان محصول جانبی در تهیه فسفات سدیم جداسازی می‌کنند راه دیگر برای تولید گاز کربن دی اکسید استفاده از بخارات حاصله از اسیدی کردن سنگ آهک می‌باشد.

CO2 یا کربن دی اکسید در حقیقت محصول واکنش سوختن می‌باشد. بازدم انسان نیز دارای گاز کربن دی اکسید است.

دی اکسید کربن-سپهر گاز کاویان

خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد دی اکسید کربن

نماد شیمیایی یا فرمول گاز دی اکسید کربن CO2 می‌باشد که همانگونه که می‌دانید از دو نوع عنصر اکسیژن و کربن حاصل شده است. دی اکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی بو است که اگر غلظت آن در محیط کم باشد اثر سمی زیادی ندارد، گفتنی است هنگامی که غلظت گاز دی اکسید کربن زیاد می‌شود دارای بوی تند اسیدی می‌گردد.

هنگامی که دما و فشار استاندارد است چگالی این گاز را می‌توان برابر با ۱٫۹۸KG/M۳ در نظر گرفت که این مقدا تقریبا 1.5 برابر چگالی هوا است. دی اکسید کربن در حالت معمولی قابل اشتعال نیست اما این گاز می‌تواند عناصری مانند فلزات(منیزیم)را مشتعل کند.

یخ خشک به طور معمول دی اکسید کربن جامد است و در صنعت به عنوان سرد کننده کاربرد دارد این ماده نخستین بار توسط یک شیمیست فرانسوی کشف گردید.

روش‌های شناسایی گاز دی اکسید کربن

دی اکسید کربن معمولاً به دو روش قابل شناسایی می‌باشد. روش اول این است که گاز دی اکسید کربن را در لوله آزمایش جمع آوری می‌کنند و کبریت شعله‌ور را درون لوله آزمایش برعکس وارد می‌کنند. به دلیل عدم حضور اکسیژن، کربن دی اکسید سبب خاموش شدن آتش چوب کبریت می‌شود. روش دیگر اینکه آب آهک که محلولی بی‌رنگ است در حضور گاز کربن دی اکسید شیری رنگ می‌شود.

کاربرد ها

دی اکسید کربن کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی بسیاری دارد که در اینجا به چند مورد از کاربردهای اصلی این گاز می‌پردازیم شاید اینطور به نظر بیاید که گاز کربن دی اکسید خطرناک و بدون استفاده است اما لازم به ذکر است که این گاز کاربردهای صنعتی بسیاری دارد.

کربن دی اکسید در جوشکاری به عنوان یک گاز بی‌اثر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کربن دی اکسید به عنوان آتش خاموش کن هم قابل استفاده است.گاز تحت فشاری که در اسلحه‌های هوا استفاده می‌شود کربن دی اکسید می‌باشد. از کربن دی اکسید به عنوان یک ماده‌ی شیمیایی برای حلال‌ها استفاده می‎کنند و گفتنی است که به آب‌های آشامیدنی و نوشابه‌های گازدار به ویژه نوشیدنی‌هایی مثل آبجو و شراب گاز کربن دی اکسید تزریق می‌شود.

باید گفت که دی اکسید کربن جامد به عنوان یخ خشک مورد استفاه قرار می‌گیرد همچنین در یخچال‌های حمل بار مواد غذایی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی از گاز کربن دی اکسید استفاده می‌شود. این ماده‌ی پرکاربرد (دی اکسید کربن) در سنتز سوخت‌ها و مواد شیمیایی هم کاربرد دارد همچین باید گفت که به عنوان یک ماده خام در تولید مواد شیمیایی نقش دارد. منبع اصلی کربن برای ادامه حیات روی کره‌ی زمین دی اکسید کربن است. گیاهان برای فتوسنتز کردن کربوهیدرات‌های کربن دی اکسید و آب از انرژی نوری استفاده می‌کنند.

تولید دی اکسید کربن به دو روش طبیعی و شیمیایی صنعتی صورت می‌گیرد به عنوان مثال: از طریق آبشش ماهی‌ها، ریه حیوانات و نیز از بازدم ما انسان‌ها کربن دی اکسید تولید می‌شود. گاز کربن دی اکسید کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی گوناگونی دارد. شاید گاز کربن دی اکسید را خطرناک بدانید و تصور کنید که این گاز کاربردی نمی‌باشد اما باید بدانید که این‌طور نیست و این گاز کاربردهای صنعتی بسیاری دارد.

کربن دی اکسید در فرایند پوسیدگی مواد آلی و نیز در فرایند تخمیر قندها در نان و نوشیدنی‌هایی مانند آبجو و شراب تولید می‌شود همچنین کربن دی اکسید از سوختن چوب و سایر مواد آلی و نیز سوخت‌های فسیلی مانند: نفت، گاز طبیعی، زغال سنگ تولید می‌شود. گفتنی است که کربن دی اکسید در برخی فرایندها به صورت یک محصول جانبی تولید می‌شود برای مثال می‌توان تولید هیدروژن را نام برد که در این فرایند متان به دی اکسید کربن تبدیل می‌شود. در تولید سدیم فسفات هم دی اکسید کربن به صورت محصول جانبی تولید می‌شود. از کاربردهای دیگر دی اکسید کربن این است که از بخارات دی اکسید کربن به منظور اسیدی کردن دولومیت استفاده می‌شود.

با توجه به کاربردهایی که در متن بالا در مورد گاز دی اکسید کربن گفته شد، نتیجه گرفته می‌شود که گاز دی اکسید کربن در صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالی که ممکن الان در ذهن بسیاری از خواننده‌های این مطلب باشد این است که اگر گاز دی اکسید کربن به صورت طبیعی تولید می‌شود پس دیگر چه نیازی به تولید گاز دی اکسید کربن به صورت تجاری می‌باشد؟

جواب این سوال که چرا باید تولید تجاری دی اکسید کربن داشته باشیم درحالی که این گاز به صورت طبیعی تولید می‌شود این است که گاز دی اکسید کربن که در هوا وجود دارد و یا حاصل سوختن است برای مصارف تجاری کافی نمی‌باشد در نتیجه به تولید تجاری گاز دی اکسید کربن نیازمند می‌شویم و درنهایت تولید گاز دی اکسید کربن نیازمند گازی است که دارای غلظت بالایی از گاز دی اکسید کربن (CO2) باشد. گفتنی است که یکی از روش‌های تولید گاز دی اکسید کربن به وسیله گیاهان صنعتی می‌باشد به عنوان مثال یکی از منبع اصلی تولید کربن دی اکسید، ذرت می‌باشد.

نکات ایمنی

به هنگام کار با گاز دی اکسید کربن و سیلندر گاز دی اکسید کربن باید به نکات ایمنی مربوط به این گاز توجه شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود. در این بخش به بررسی توصیه‌های مربوط به گاز دی اکسید کربن می‌پردازیم. زمانی که گاز دی اکسید کربن در محیط کار وجود دارد باید از واحد ایمنی پرمیت گرفته شود.

باید توجه شود که اگر میزان دی اکسید کربن در هوا از1/5 در صد حجمی بیش‌تر باشد افراد باید به سرعت محل را ترک کنند. نکته قابل ذکر این است که کربن دی اکسید به دلیل بر هم زدن تعادل اسید و باز و نیز ترکیب شدن با هوا اثر تخریبی بر بدن دارد که این بسیار خطرناک است.

باید توجه د اشته باشید که فرد مصدوم و گاز گرفته بر اثر گاز دی اکسید کربن را باید سریعا به فضای آزاد و هوای تازه منتقل کنید. همانطور که می‌دانید گاز CO2 غیر قابل اشتعال است و از گاز دی اکسید کربن در کپسول‌های آتش نشانی به منظور خاموش کردن آتش ناشی از وسایل برقی استفاده می‌شود.

توجه د اشه باشید در صوتی که مخزن حاوی گاز کربن دی اکسید دچار انفجار شد با پاشیدن آب بر روی مخزن کپسول را خنک کنید. اگر با گاز کربن دی اکسید دچار مسمومیت شوید علائمی مانند سرگیجه، سردرد، بالا رفتن فشار خون و افزایش ضربان قلب خواهید داشت. در موقعیت و مکانی که احتمال نشتی و خطر گاز دی اکسید کربن وجود داشت ضروری است که سیستم تهویه را تقویت کنید. از آنجایی که CO2 اثر سرد کننده دارد در صورت تماس با کربن دی اکسید مایع, از دستکش و لباس حفاظتی عایق استفاده کنید. دی اکسید کربن از هوا سنگین‌تر است و به همین دلیل در مناطق پست و فروافتاده مانند گودال‌ها, کانال‌ها و… قرار می‌گیرد.

ضروری است به هنگام کار با گاز دی اکسید کربن از ماسک تنفسی مخصوص استفاده شود تا از اثرات سمی و کشنده این گاز جلوگیری شود. برای جلوگیری از اثرات سمی و کشنده گاز کربن دی اکسید ضروری است که از ماسک تنفسی مخصوص استفاده کنید. گفتنی است در مکان‌هایی که احتمال نشتی گاز کربن دی اکسید وجود دارد ضروری است که از ماسک تنفسی مخصوص استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با گاز کربن دی اکسید این است که غلظت‌های سمی و کشنده گاز کربن دی اکسید فاقد علایم هشدار دهنده‌ می‌باشد. گازCO2 در فضاهای بسته منجر به خفگی و مرگ خواهد شد. در صورت تماس گاز کربن دی اکسید با پوست و چشم فورا محل آلودگی را با آب فراوان شستشو دهید و به پزشک مراجعه نمایید.

در رابطه با گاز مونوکسید کربن باید بدانید که یکی از متداول‌ترین گازهای اطفاء حریق به محسوب می‌شود. از مزایای این گاز هم می‌توان به نارسانا بودن، قیمت ارزان گاز، آسیب نرساندن به تجهیزات الکترونیکی، سرعت عمل بالا، نداشتن ضرر برای طبیعت، سهولت در شارژ مجدد و قابلیت اطفاء محدوده زیادی از مواد اشاره کرد. کربن دی اکسید گازی بی رنگ، بی بو، خشک و غیرمخرب و یکی از آشناترین مواد شیمیایی می‌باشد. از آنجا که این گاز سنگین‌تر از هوا می‌باشد. بنابراین روی آتش را می‌پوشاند و باعث خفگی آتش می‌باشد و گفتنی است که کربن دی اکسید پس از خاموش شدن آتش، تبخیر شده و اثری از خود به جا نمی گذارد.

تاثیر دی اکسید کربن بر سلامت انسان

گاز دی اکسید کربن خطراتی را برای سلامتی انسان به دنبال دارد، در این بخش تلاش شده است که خطرات گاز دی اکسید کربن را مورد بررسی قرار دهیم.

هشدارهایی که کارشناسان در رابطه با این گاز داده‌اند، این است که سطح گاز دی اکسید کربن موجود در فضاهای بسته و سرپوشیده می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد.

اعتماد آنلاین”سطح دی اکسید کربن موجود در محیط‌های بسته می‌تواند بر قدرت تفکر انسان تاثیر بگذارد و حتی ممکن است خیلی جدی‌تر سلامتی انسان را به خطر بیاندازد”.

از آنجایی که در مورد آلاینده‌های هوا مانند ذرات معلق و اکسید نیتروژن تحقیقات بسیاری انجام شده است ولی مطالعات در مورد تاثیر دی اکسید کربن بر سلامت انسان بسیار محدود است اگر چه نویسندگان مطالعات اخیر معتقدند تحقیقات بسیاری در حال انجام است که نشان می‌دهد سطحی از کربن دی اکسید در اتاق خواب، کلاس درس و دفتر کار وجود دارد که تاثیرات منفی روی سلامت انسان می‌گذارد که یکی از این تاثیرات منفی دی اکسید کربن این است که بر عملکرد قدرت شناختی تاثیر می‌گذارد

دی اکسید کربن-سپهر گاز کاویان

تاثیر گاز دی اکسید کربن بر محیط زیست

دی اکسید کربن در گلخانه

سال‌های بسیاری است که به منافع غنی سازی دی اکسید کربن در گلخانه‌ها به منظور افزایش رشد و تولید گیاهان پی برده شده است. گفتنی است که یکی از عناصر مهم در فتوسنتز، دی اکسید کربن می‌باشد. فتوسنتز یک فرآیند شیمیایی می‌باشد انرژی نور خورشید را به منظور تبدیل دی اکسید کربن و آب به مواد قندی در گیاهان سبز مورد استفاده قرار می‌دهد؛ در نتیجه مواد قندی حاصل در خلال تنفس گیاهان برای رشد گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبنایی که برای میزان انباشتگی ماده خشک در گیاهان در نظر گرفته شده است اختلاف بین نرخ فتوسنتز و تنفس می‌باشد.

سنتز دی اکسید کربن

همانطور که می‌دانیم دی‌ اکسید کربن یکی از گازهای موجود در اتمسفر می‌باشد. گاز دی‌ اکسید کربن از سوختن مواد آلی در حضور اکسیژن کافی تولید می‌شود و گازی بی‌رنگ و بی‌بو می‌باشد. در فرایند سنتز گیاهان از دی‌اکسید کربن برای ساخت کربوهیدرات استفاده می‌کنند و با جذب دی اکسید کربن توسط گیاهان، اکسیژن آزاد می‌شود. گفتنی است که غلظت دی‌ اکسید کربن موجود در هوای اطراف ما تقریباً ppm340 می‌باشد.

امکان رشد همه گیاهان در این شرایط به خوبی فراهم است؛ اما با بالا رفتن غلظتCO2تا 1000 ppm، نرخ فتوسنتز نیز روند صعودی خواهد داشت؛ که در نتیجه باعث افزایش مواد قندی و کربوهیدرات‌های مورد نیاز برای رشد گیاهان می‌شود. هر نوع گیاه سبز در حال رشد در یک گلخانه با توجه به اینکه اصلاً تهویه نمی‌شود و یا اینکه دارای تهویه کمی می‌باشد، غلظت دی اکسید کربن را در طول شبانه روز به کمتر از ppm200 کاهش خواهد داد. کم شدن نرخ فتوسنتز، هنگامی که غلظت گاز کربن دی اکسید از ppm 340 به ppm 200 می رسد، برابر است با افزایش آن هنگامی که غلظت کربن دی اکسید از ppm 340 به ppm 1300 می‌رسد.

حمل و انبارش گاز دی اکسید کربن

سیلندر دی اکسید کربن را باید به حالت عمودی و راست نگهدارید. بسیار مهم است که از سیلندرها در برابر آسیب محافظت کنید. برای جابه‌جایی سیلندرها از یک کامیون دستی مناسب استفاده کنید، همچنین از کشیدن رها کردن و نیز لغزاندن سیلندر جداً خودداری شود در نگهداری و انبارش سیلندر گاز دی اکسید کربن باید دقت شود که سیلندر را در مکانی قرار دهید که خشک باشد و دارای تهویه مناسب باشد. سیلندرها را دور از نور مستقیم خورشید، منابع گرم و اشتعال‌زا قرار دهید. نگهداری سیلندر گاز دی اکسید کربن باید در مکانی با کنترل دما ایمن و جدا از محل کار باشد و بهتر است در طبقه همکف ذخیره شود.

فروش گاز دی اکسید کربن

شرکت سپهر گاز کاویان تولید کننده و عرضه کننده انواع گازهای خالص آزمایشگاهی و گاز میکس می‌باشد، که یکی از این گازهای خلوص بالا گاز دی اکسید کربن است. شرکت سپهر گاز کاویان با کیفیت بالا و قیمت مناسب و آنالیز گازها توسط دستگاه‌های GC پیشرفته گاز دی اکسید کربن را با خلوص بالا تولید می‌کند و به فروش می‌رساند. بنابراین برای خرید سیلندر حاوی گاز دی اکسید کربن و تجهیزات آن از شرکت

می‌توانید اقدام نمایید. شرکت سپهر گاز کاویان کپسول گاز دی اکسید کربن را به همراه سرتیفیکیت معتبر به مصرف کنندگان محترم عرضه می‌کند

دی اکسید کربن-سپهر گاز کاویان

خرید گاز دی اکسید کربن

نکته مهم در رابطه با خرید گازهای خالص این است گازهای خالص آزمایشگاهی باید از مراکز معتبر خریداری شوند به گونه‌ای که تضمینی برای آن‌ها وجود داشته باشد. شرکت سپهر گاز کاویان یکی از مراکز معتبر فروش گاز دی اکسید کربن می‌باشد. این شرکت قادر به اندازه گیری انواع گازهای خالص و ترکیبی به روش کروماتوگرافی به همراه سرتیفیکیت معتبر می‌باشد. برای هماهنگی و ارتباط با کارشناسان سپهر گاز کاویان می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید

در زمان خرید گازها حتما از سلامت سیلندر اطمینان یابید. این مجموعه در کنار ارائه کپسول های گاز و تجهیزات مورد نیاز برای به کار گیری آن ها، تست سلامت سیلندرها را نیز در لیست خدمات خود جای داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید گاز دی اکسید کربن، استعلام قیمت این گاز و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در این بخش راهنمایی‌هایی درباره خرید گاز دی‌اکسید کربن (CO2) به شما ارائه دهم.

  1. تعیین نیازهای خود: قبل از خرید گاز CO2، باید نیازهای خود را تعیین کنید. آیا برای استفاده در صنعت، کشاورزی، پزشکی یا مصارف خانگی مورد نیاز هستید؟ این اطلاعات به شما در تعیین حجم و نوع گاز CO2 مورد نیاز کمک می‌کند.
  2. پیدا کردن تأمین کننده: می‌توانید با جستجوی آنلاین، تأمین کنندگان گاز CO2 را پیدا کنید. مطمئن شوید که با تأمین کننده ایمن و قابل اعتماد همکاری می‌کنید.
  3. بررسی قوانین و مقررات: قبل از خرید، قوانین و مقررات مربوط به استفاده از گاز CO2 در منطقه‌ی خود را بررسی کنید. ممکن است برخی محدودیت‌ها و الزامات امنیتی وجود داشته باشد که باید رعایت شوند.
  4. تماس با تأمین کننده: پس از پیدا کردن تأمین کننده مناسب، با او تماس بگیرید و جزئیات خرید خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها توانایی تأمین گاز CO2 در حجم مورد نیاز شما را دارند. سپهر گاز کاویان یکی از تامین کننگاه معتبر این گاز میباشد.
  5. بررسی قیمت و شرایط: هزینه‌های مربوط به گاز CO2 ممکن است متغیر باشد. قیمت‌ها معمولاً بر اساس حجم، کیفیت و منطقه تأمین متفاوت است. همچنین، شرایط تحویل و پرداخت را مطالعه کنید تا از تطابق آن با نیازهای خود اطمینان حاصل کنید.
  6. انتقال و ذخیره‌سازی: در نظر داشته باشید که گاز دی اکسید کربن یک ماده فشرده است و برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی به شرایط خاصی نیاز دارد. اگر گاز CO2 را در محلی ذخیره می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که تمامی اصول ایمنی را رعایت کنید.

از آنجا که نحوه خرید و تأمین گاز CO2 بستگی به محل و مورد استفاده شما دارد، بهتر است با تأمین کنندگان محلی یا کارشناسان مربوطه در منطقه‌ی خود مشورت کنید تا راهنمایی دقیق‌تری دریافت کنید.

قیمت گاز دی اکسید کربن

قیمت گاز کربن دی اکسید و راهنمای کامل برای تهیه و خرید گاز کربن دی‌اکسید

در این قسمت، به بررسی مراحل تهیه و خرید گاز کربن دی‌اکسید می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای انتخاب و خرید صحیح این گاز را ارائه می‌دهیم.

دی اکسید کربن-سپهر گاز کاویان

1.شناخت گاز کربن دی‌اکسید

اطلاعات دقیقی در مورد گاز CO2 و ویژگی‌های آن کسب کنید. این شامل خواص فیزیکی و شیمیایی، روش‌های تهیه، استفاده‌های صنعتی و تأثیرات آن بر محیط زیست می‌شود.

  1. نیازهای شما را مشخص کنید

مشخص کنید که برای چه منظوری نیاز به گاز CO2 دارید. آیا برای استفاده در فرآیندهای صنعتی، تولید غذا، جویدنی‌ها، مخازن تبرید، تنفس یا سایر موارد استفاده خواهد شد؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نیازهای خود را به صورت دقیق مشخص کنید.

3.تهیه گاز

بررسی کنید که چگونه می‌توانید گاز CO2 را تهیه کنید. این می‌تواند از طریق خرید از تأمین‌کنندگان گاز، تولید درون سازمان با استفاده از تجهیزات تولید کربن دی اکسید، یا حتی استخراج از فرآیندهای صنعتی باشد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهیه گاز کربن دی اکسید با کارشناسان سپهر گاز کاویان تماس حاصل فرمایید.

4.تأمین‌کنندگان گاز CO2

شما میتوانید پژوهش کنید و تأمین‌کنندگان معتبری را بررسی کنید که قادر به تأمین گاز کرین دی اکسید با کیفیت و مناسب برای شما هستند. بررسی کنید که آیا آن‌ها مجوزهای لازم را دارند و استانداردهای ایمنی و محیط زیست را رعایت می‌کنند. گفتنی است که سپهر گاز کاویان یکی از تامین کنندگان معتبر گاز کربن دی اکسید همراه با گواهینامه معتبر iso17025میباشد.

5.قیمت‌گذاری و مقایسه قیمت‌ها

شما میتوانید با سپهر گاز کاویان تماس حاصل فرمایید و از قیمت بروز گاز کربن دی اکسید مطله شوید. لازم است به این نکته توجه کنید که قیمت گاز CO2 ممکن است متغیر و تحت تأثیر عوامل اقتصادی و بازار باشد.

6.استانداردها و راهنمایی‌های ایمنی

از استانداردها و راهنمایی‌های ایمنی مربوط به ذخیره سازی، حمل و استفاده از گاز CO2 آگاه شوید. به مواردی مانند فشار و دما، محل ذخیره سازی، تجهیزات ایمنی و آموزش‌های لازم توجه کنید.
برای دریافت اطلاعات ایمنی گاز کربن دی اکسید کلیک کنید.

توجه بیشتر:

تهیه و خرید گاز کربن دی‌اکسید نیازمند بررسی دقیق نیازهای شما، انتخاب تأمین‌کننده معتبر، قیمت‌گذاری صحیح و رعایت استانداردها و راهنمایی‌های ایمنی است. با رعایت مراحل مذکور و انتخاب صحیح گاز CO2، می‌توانید از مزایای این گاز در صنایع مختلف بهره‌برداری کنید.
سپهر گاز کاویان آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد یکی از تامین کنندگان معتبر گاز کربن دی اکسید است که این گاز را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و با رعایت استانداردها و ایمنی گاز به مشریان عزیز خود ارائه میدهد .


سپهرگاز کاویان تولید کننده انواع گازهای خالص آزمایشگاهی و گاز کربن دی اکسید می‌باشد. سپهرگاز کاویان کپسول حاوی گاز دی اکسید کربن را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تولید و به فروش می‌رساند. برای اطلاع از قیمت گاز دی اکسید کربن در حجم‌های مختلف و خرید گاز کربن دی اکسید می‌توانید به شماره واتساپ09128699025 پیام دهید و اطلاعات کامل را از کارشناسان فروش ما بگیرید.

شرکت سپهر گاز کاویان تامین کننده دی اکسید کربن با خلوص‌های 99.5، 99.9، 99.99، 99.995 و 99.999 می‌باشد.

کپسول دی اکسید کربن و همچنین تجهیزات مربوط به کپسول دی اکسید کربن مانند رگولاتور، باندل و .. در سپهر گاز کاویان به فروش می‌رسد.

سیلندر و کپسول‌های موجود برای شارژ گاز دی اکسید کربن در شرکت سپهر گاز کاویان در حجم‌های مورد نیاز مصرف کننده قابل ارائه است.

هدف شرکت سپهر گاز کاویان همواره تولید گازهای با خلوص بالا و قیمت مناسب متناسب با نیاز مصرف کنندگان می باشد.

برای ارتباط با کارشناسان ما و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

دی اکسید کربن-سپهر گاز کاویان

قیمت گاز دی اکسید کربن خوراکی

شرکت سپهر گاز کاویان مفتخر است انواع گازهای خالص آزمایشگاهی و صنعتی، از جمله گاز دی اکسید کربن برای مصارف آزمایشگاهی، خوراکی و صنعتی را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت به مشتریان خود ارائه نماید. محاسبه قیمت گاز بر اساس حجم و نحوه دریافت آن انجام می شود.

شارژ کپسول

شارژ سیلندر گاز کربن دی‌اکسید آزمایشگاهی به منظور استفاده در آزمایش‌ها و تحقیقات علمی استفاده می‌شود. برای شارژ کردن سیلندر گاز ، مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد:

  1. تهیه سیلندر: سیلندری که قرار است برای شارژ این گاز استفاده شود، باید پاک و خشک باشد و بهتر است از جنس فلزی مانند استیل یا آلومینیوم باشد. سیلندرهای گازی از فشار بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید از سیلندرهایی با دیواره‌ی محکم و مقاوم استفاده کرد.
  2. تهیه گاز : گاز CO2 می‌تواند به چند روش تهیه شود، از جمله احتراق سوخت‌های فسیلی مانند گاز طبیعی، نفت یا زغال سنگ. همچنین می‌توان آن را از تولید تجاری گاز CO2 خریداری کرد.
  3. شارژ سیلندر: برای شارژ سیلندر، باید گاز را به دقت در سیلندر قرار داد. برای این کار، می‌توان از یک دستگاه شارژ سیلندر استفاده کرد که قادر به ایجاد فشار مناسب و کنترل دقیق برای شارژ گاز است.
  4. بررسی فشار: بعد از شارژ کردن گاز در سیلندر، باید فشار درون سیلندر را بررسی کرد. برای این کار می‌توان از یک منبع فشارسنج استفاده کرد و مطمئن شد که فشار داخل سیلندر در محدوده‌ی مناسب قرار دارد.
  5. بسته‌بندی و نگهداری: پس از شارژ کردن سیلندر، باید آن را به‌طور صحیح بسته‌بندی کرده و نگهداری کنید. سیلندر باید در محل مناسبی قرار گیرد که از ضربه و آسیب‌های محتمل محافظت شود. همچنین، در صورت نیاز، باید روی سیلندر برچسبی که حاوی اطلاعات مربوط به گاز و شرکت سازنده است، قرار داد.

لطفاً توجه داشته باشید که شارژ کردن سیلندر این گاز یک عملیات پتانسیل‌آفرین است و نیازمند آگاهی و تجربه کافی در این زمینه می‌باشد. بهتر است این کار را توسط کارشناسان مجرب یا در آزمایشگاه‌ها و مراکز تخصصی انجام دهید.