همانگونه که می‌دانید گاز آرگون یکی از گازهای مهم در صنعت به شمار می آید لذا تصمیم داریم در این مقاله توضیحاتی در مورد گاز آرگون، خواص و رفتار آرگون، نحوه تولید و سایر مطالب مربوط به گاز آرگون و ترکیبات آرگونی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شرکت سپهر گاز کاویان یکی از معتبرترین تامین کننده و تولید کننده گاز آرگون میباشد در صورت تمایل برای خرید گاز آرگون و تهیه آن میتوانید با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

آرگون(Argon) چیست؟

گاز آرگون در واقع گازی بی رنگ و بو است که در جدول تناوبی در گروه گاز‌های بی اثر یا نجیب قرار گرفته است. آرگون در هواکره ( اتمسفر) به میزان 1% یافت می‌شود. علامت اختصاری گاز آرگون Ar است، این گاز را می‌توان در دسته گازهای پر‌کاربرد صنعتی قرار داد. گاز آرگون از تقطیر جز به جز حاصل می‌شود.

هنگام نیاز به یک گاز بی اثر در دمای بالا معمولا از گاز آرگون استفاده می‌کنند. برخلاف موادی که در دمای بالا ممکن است تغییر یابند و از حالت بی اثر بودن به واکنش پذیر بودن تغییر کنند گاز آرگون ثابت باقی می‌ماند و دچار تغییر نمی‌شود و از تغییر مواد دیگر جلوگیری می‌کند.

می‌توان گفت که گاز آرگون به صرفه و اقتصادی ترین جایگزین گاز های بی اثر دیگر است.

آرگون

آرگون دارای خواصی است برای مثال:

سومین عنصر در گروه گاز های نجیب است دارای نماد شیمیاییAr است و عدد اتمی آن 18 می‌باشد. وزن اتمی آن را 39.948 در نظر گرفته اند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر خطرات گاز آرگون

تهیه گاز آرگون

از تولید صنعتی گاز آرگون می‌توان آرگون زیادی تولید و تهیه نمود ما در این مقاله تصمیم داریم تهیه گاز آرگون در صنعت را بطور مختصر بیان نمائیم.

تولید گاز آرگون در صنعت

در صنعت بوسیله تقصیر جزء به جزء هوای مایع درون یک محفظه جداسازی کرایوژنیک گاز آرگون تولید می‌گردد. در این فرآیند که اکسیژن و نیتروژن و آرگون نیز شرکت دارند مقدار آرگون تولید شده حدود 700000 تن می‌باشد.

گفتنی است که گاز آرگون 40 با پوسیدگی پتاسیم 40 طی ضبط الکترونی و یا انتشار پوزیترون تولید می‌گردد. به همین دلیل است که از آن می‌توان برای قدمت گذاری پتاسیم آرگون استفاده نمود.

بطور کلی از تقطیر جزء به جزء هوای مایع و با استفاده از تفاله های بخار تولید شده از اکسیداسیون گاز طبیعی در کارخانه تولید آمونیاک و همچنین از بین رفتن پتاسیم 40 می‌توان آرگون تولید نمود.

خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد گاز آرگون

همانگونه که بسیاری از شما می‌دانید گاز آرگون دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی است که از منشاء آن وجود آرگون در گروه گازهای نجیب یا بعبارتی گازهای بی اثر است. اگر بخواهیم خواص اصلی و اساسی گاز آرگون را بررسی نماییم بهتر است نگاهی به ساختار این گاز بیندازیم:

گاز آرگون دارای عدد اتمی 18 و جرم اتمی 39.948 است. نقطه جوش آرگون C°185.7- و دارای نقطه ذوب 189.2- می‌باشد. شعاع اتمی آرگون pm 71 است.

گاز آرگون در گروه 8 اصلی جدول تناوبی قرار دارد و دارای ظرفیت 8 نیز می‌باشد.

کاربرد آرگون

گاز آرگون کاربردهای بسیار زیادی دارد که در اینجا به بررسی یک سری از کاربردهای مهم گاز آرگون اشاره می‌کنیم.

یکی از کاربرد‌های گاز آرگون در تولید پنجره‌های دوجداره و همچنین لامپ‌های رشته ای است که از گاز آرگون به منظور پر کردن پنجره‌های دوجداره و لامپ های رشته‌ای استفاده می‌شود.

کاربرد دیگر گاز آرگون در صنعت خودروسازی است که برای پرکردن ایربگ از گاز آرگون فشرده شده و همچنین از ترکیب گاز آرگون و نیتروژن برای شارژ کیسه‌های هوا استفاده می‌شود.

از پرکاربردترین گازها که در کروماتوگرافی استفاده می‌شود گاز آرگون است.

همچنین از گاز آرگون در اکسایش پلاسما و اسپری استفاده می‌شود و نیز گفتنی است گازی که برای طیف سنجی ICP استفاده می‌شود گاز آرگون است .

از دیگر کاربردهای گاز آرگون استفاده از آن در کوره‌های گرافیتی جذب اتمی GFAAS می‌باشد.

یکی‌ دیگر از کابردهای گاز آرگون در جوشکاری آرگون است که به عنوان یک گاز محافظ از آرگون استفاده می‌شود.

آرگون در صنعت پزشکی و داروسازی هم کاربرد دارد به عنوان مثال از آرگون مایع در برخی جراحی‌های مربوط به سرطان استفاده می‌شود.

همچنین از گاز آرگون همراه با گازهای دیگر مانند نیتروژن و دی اکسید کربن به منظور آتش خاموش کن ها استفاده می‌شود.

و نیز می‌توان اشاره کرد به کاربرد گاز آرگون در الکترونیک که از آرگون خلوص بالا به عنوان یک گاز بی اثر برای حفاظت از نیمه رسانا در مقابل ناخالصی استفاده می‌شود.

چرا در پنجره‌های دوجداره از گاز آرگون استفاده می‌شود

همانطور که قبلا گفته شده است یکی از کاربردهای آرگون استفاده از گاز آرگون در پنجره های دوجداره است. آرگون در دسته گازهای نجيب قرار دارد. بی اثر بودن گاز آرگون به این معنی است که باهیچ عنصری تركيب شيميايي تشکیل نمی‌دهد. آرگون، گازي بدون بو، بدون مزه و غير آتش‌زا است و این گاز سمی نمی‌باشد. آرگون علاوه بر كاهش رسانايي گرمايي بين دو شيشه پنجره دو جداره، با كمتر كردن مقدار همرفت در فضاي دو شيشه از اتلاف گرمايي بيشتر جلوگيري مي‌كند. علاوه بر اين تهيه آرگون آسان و ارزان است. بنابراين مي‌توان به صورت گسترده و صنعتي از آن استفاده كرد.

به صورت يك قانون عمومي مي‌دانيم كه غلظت گاز درون پنجره دو جداره بايد بيش از 90 درصد باشد. گفتنی است در طول زمان اين غلظت کاهش پیدا می‌کند. مقدار كم شدن اين غلظت چيزي حدود 0.5 تا 1 درصد است. در مورد کیفیت پنجره دوجداره‌اي كه از گاز آرگون پر شده باشد اینگونه می‌توان گفت تا زماني كه غلظت گاز آرگون به 75 درصد نرسد تغييري ایجاد نخواهد شد. بنابراين عمر پنجره دوجداره‌اي كه با گاز آرگون پر شده باشد حداقل 20 سال است و رسانايي عالي خواهد داشت.

نکات ایمنی

با توجه به ویژگی های گاز آرگون ، این گاز بی اثر بوده ، آتش زا و سمی نمی‌باشد اما اگر محیطی بسته باشد و غلظت گاز آرگون زیاد باشد باعث کاهش غلظت گاز اکسیژن در محیط شده و در نتیجه باعث خفگی می‌شود به همین دلیل لازم است محیط کار با آرگون دارای تهویه مناسب باشد تا از اثر خفگی جلوگیری شود.

برای جلوگیری از نشت گاز اتصال ها و لوله ها رو مورد بررسی قرار دهید برای کنترل و اطمینان از عدم نشتی می‌توان از کف صابون استفاده کرد؛ یکی از نشانه های وجود نشتی کاهش فشار می‌باشد.

بعد از تمام شدن کار با سیلندر آرگون و یا در طول شب حتما شیر سیلندر گاز آرگون بسته شود و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی فیزیکی سیلندر آرگون به صورت عمودی به دیوار بسته شود.

همچنین سیلندر گاز آرگون باید در جای خنک که دمای آن از 45 درجه سانتی‌گراد بیشتر نشود قرار گیرد.

نکات مهم هنگام خرید رگولاتور گاز آرگون

گفتنی است که هنگام انتخاب و تهیه رگولاتور گاز آرگون باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید بامشکلی روبه رو نشوید. رگولاتور گاز را باید بر اساس نوع گاز مصرفی انتخاب و تهیه کنید زیرا گازهای مختلف خواص شیمیایی منحصر به فرد خود را دارند که باید در مورد هر گاز این خواص در نظر گفته شود و به آن اهمیت داده شود تا از بروز آسیب‌های جدی خودداری شود.

لازم به ذکر است که در زمان انتخاب رگولاتور باید خروجی مناسبی را بر اساس نوع رگولاتور تهیه کنید. بنابراین دقت در انتخاب خروجی بسیار حائز اهمیت است در اصل باید خروجی بر اساس خروجی‌ای که بر روی رگولاتور برای تنظیم گاز نصب شده است باشد. نکات دیگری که به هنگام خرید رگولاتور باید در نظر بگیرید نوع گاز مصرفی، میزان فشار خروجی و میزان فشار گاز خروجی از سیلندر یا خط می‌باشد.

آیا گاز آرگون سمی است؟

گاز آرگون مانند گازهای نیتروژن، هلیوم یک گاز بی اثر میباشد و در دسته گاز های سمی مانند مونوکسید کربن و…قرار نمی‌گیرد

آیا این گاز سمی است و به صورت کلی چه خطراتی برای سلامتی انسان دارد؟

همانطور که بارها در مقاله های قبلی سپهر گاز کاویان گفته شده است این گاز یک گاز بی رنگ ، بی بو گازی خنثی میباشد این گاز در ولتاژ های بالا به رنگ آبی روشن در می آید در رابطه با تاریخچه کشف این عنصر باید بدانید که در سال 1894 توسط Lord Rayleigh فیزیکدان انگلیسی و William Ramsay شیمیست اسکاتلندی کشف شد.

گفتنی است که این گاز بسیار ساکن و بسیار ناشناخته در ترکیبات واقغی شیمیایی میباشد. در رابطه با حضور این عنصر در جو اتمسفر باید بدانید که به مقدار کمی در اتمسفر وجود دارد و از طریق تقطیر جز به جز از هوا جدا میشودو لازم به ذکر است که به صورت عادی به آزمایشگاه حمل نمی شود بلکه به صورت سیلندرهای تحت فشار ارائه می شود .

خطرات

گاز آرگون در دسته گازهای بی اثر مانند نیتروژن، هلیوم و… قرار دارد. و این پاز سمی نمی‌باشد.

تاثیر گاز آرگون بر سلامت انسان

و اما نکته ی بسیار مهمی که باید در رابطه با این گاز بدانید این است که آیا این گاز منحصر به فرد خطری برای سلامتی و جان انسان دارد ؟

پاسخ این سوال در این بخش داده میشود. اين عنصر شيميايي با تنفس توسط بدن انسان جذب ميشود.

خطر تنفس: در محيطهايی که عمل تصفيه انجام مي‌شود، مقدار گاز Ar افزايش پيدا ميکند و به سرعت در هوا به حالت فوق اشباع رسيده و خطر اختناق و خفگي را به دنبال دارد.

بر اثر تنفس این گاز ، سرگيجه، خستگی، سردرد و خفگي رخ ميدهد. در صورت تماس آرگون مايع با پوست، يخزدگي در پوست اتفاق مي افتد. اگر مقداري از این گاز وارد چشم شود، يخ‌زدگی روي ميدهد.

شایان ذکر است این گاز، گازي خنثي است و جز گازهاي خفه کننده بشمار می‌رود. تنفس مقدار زياد Ar باعث سرگيجه، استفراغ، تهوع، بيهوشی و مرگ ميشود. مرگ در صورتي رخ ميدهد که فرد در حالت بيهوشی قرار بگيرد و نتواند از خود در برابر اين گاز محافظت کند. زمانيکه ميزان اکسيژن محيط پايين باشد، طي چند ثانيه مرگ اتفاق مي افتد.

اثر گازهاي اختناق آور به این صورت است که سبب کاهش فشار جزيي اکسيژن محيط ميشوند. قبل از ديدن علائم خاصی، مقدار اکسيژن ممکن است تا 75 درصد مقدار معمولي اش در هوا کاهش يابد. چنين شرايطی زماني در محيط حاکم ميشود که غلظت گاز نئون افزايش يافته و 33 درصد از هوا را گاز نئون تشکيل دهد. زمانيکه اين غلظت به 50 درصد برسد، علائم خاص بروز ميکنند. غلظت 75 درصد گاز نئون طي چند دقيقه اثر کشنده خود را در محيط اعمال ميکند.

استنشاق گاز آرگون باعث می‌شود که بدن انسان این گاز را جذب کند. در محیط‌هایی که فرایند تصفیه انجام می‌شود مقدار گاز آرگون افزایش می‌یابد و این گاز با سرعت زیاد در هوا به صورت فوق اشباع می‌رسد و منجر به خفگی می‌شود. استنشاق گاز آرگون باعث خستگی، سرگیجه، سردرد و خفگی می‌شود. آرگون مایع اگر با پوست بدن انسان برخورد کند باعث یخ‌زدگی در پوست می‌شود و مهم‌تر اینکه اگر گاز آرگون وارد چشم شود منجر به یخ‌زدگی می‌شود.

گاز آرگون در گروه گازهای نجیب قرار دارد. گاز آرگون خنثی می‌باشد همچنین گاز آرگون جزء گازهای خفه کننده به شمار می‌آید. در صورت تنفس گاز آرگون انسان دچار سرگیجه، تهوع، بیهوشی و مرگ می‌شود. تنفس گاز آرگون زمانی منجر به مرگ می‌شود که فرد بیهوش شود و توانایی محافظت خود در برابر آرگون را از دست بدهد. هنگامی که درصد اکسیژن محیط پایین باشد در مدت زمان خیلی کوتاه مرگ اتفاق می‌افتد.

گازهای خفقان‌آور مانند گاز آرگون باعث می‌شوند که فشار جزیی اکسیژن موجود در هوا کاهش پیدا کند و همین امر منجر به خفگی فرد و در نهایت مرگ توسط گاز آرگون می‌شود. گفتنی است که قبل از دیدن علائم خاصی میزان اکسیژن هوا ممکن است تا 75 درصد مقدار معمول آن کاهش پیدا کند و این شرایط زمانی به وجود می‌آید که غلظت گاز آرگون افزایش پیدا کند و میزان گاز آرگون در هوا به 33 درصد برسد و هنگامی که این میزان به 50 درصد برسد علائم خاص بروز می‌دهند و نکته قابل ذکر این است که غلظت 75 درصد گاز آرگون در طی چند دقیقه منجر به مرگ می‌شود.

علائم خفگی با گاز آرگون چگونه است؟

لازم به ذکر است علائم خفگی با آرگون با تنفس‌های شدید و تند تند شروع می‌شود و کمبود اکسیژن را به همراه دارد. مصدوم شدن با گاز آرگون منجر به کم شدن هوشیاری فرد مصدوم می‌شود و باعث می‌شود که فرد فعالیت عضلانی خود را از دست بدهد و درنهایت تمام حواس پنجگانه فرد مصدوم از بین می‌رود. دیگر علائم خفگی با گاز آرگون این است که فرد دچار ناپایداری روحی می‌شود و به شدت احساس خستگی می‌کند. با ادامه پیدا کردن خفگی تهوع و استفراغ در فرد رخ می‌دهد و با از دست دادن هوشیاری فرد دچار تشنج می‌شود و به کما می‌رود و در نهایت منجر به مرگ می‌شود.

تاثیر گاز آرگون بر محیط زیست

گفتنی است که تاکنون آسیب‌های اکولوژی گاز آرگون گزارش نشده است. همانطور که می‌دانید آرگون به صورت گازی در هوا وجود دارد. تاکنون تاثیر بدی از آرگون بر جانوران و گیاهان شناخته نشده است. نکته قابل ذکر این است که گاز آرگون در مناطقی که تصفیه انجام می‌شود بسیار سریع انتشار پیدا می‌کند. مشاهدات نشان می‌دهد که آرگون برای محیط‌های آبی خطرناک نمی‌باشد گفتنی است که آرگون فاقد مواد شیمیایی تهی از ازن می‌باشد و در دسته آلاینده‌های تقسیم بندی شده در Department of Transportation(DOT) آمریکا محسوب نمی‌شود.

حمل و انبارش گاز آرگون

در این بخش تلاش شده است که الزامات حمل و انبارش گاز آرگون را مورد بررسی قرار دهیم الزاماتی که به هنگام حمل گاز آرگون باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر می‌باشد
در هنگام حمل سیلندر آرگون درپوش روی سیلندر باید به طور کامل بسته شود برای حمل سیلندر آرگون باید از چرخ دستی استفاده کنید و برای جلوگیری از افتادن سیلندر، آن را با یک زنجیر روی چرخ مهار کنید. در صورت انبارداری سیلندر گاز آرگون ضروری است که درپوش سیلندر بسته بماند.

سیلندر گاز آرگون باید در محیطی که دمای آن کمتر از 22 درجه سانتی گراد است نگهداری شود و محیط باید دارای تهویه مناسب باشد سیلندرهای آرگون باید در محیطی که نگهداری می‌شوند به طور ایمن مهار شوند. بسیار پراهمیت است که تمام سیلندرهای تحت فشار باید دور از آتش نگهداری شوند. نکته‌ای که در مورد تمام سیلندرهای تحت فشار باید بدانید این است که برای جلوگیری از پوسیدگی آلیاژ سیلندرها باید آن‌ها را در مکانی خشک نگهداری کنید.

تمام سیلندرهای گازی تحت فشار مانند سیلندر گاز آرگون باید در محلی ایمن نگهداری شوند تا از خطرات وارد شدن آسیب فیزیکی به بدنه شیر و سیلندر حفاظت گردند. دقت شود که شیر سیلندر حتما فاقد نشتی از گلوئی و سایر قسمت‌ها باشد گفتنی است که این مورد به صورت دوره‌ای با آب صابون کنترل می‌شود.

لازم به ذکر است که تمام سیلندرها که گازهای تحت فشار به وسیله آن‌ها نگهداری می‌شوند باید از جنس فولادی بدون درز باشند و لازم است به صورت دوره‌ای هر پنج سال یک بار مطابق استاندارد ملی ایران با شماره 2972 مورد آزمون قرار بگیرند. گاز آرگون نمي‌سوزد ولي سيلندرهاي محتوي گاز آرگون ممكن است به دلیل بالا رفتن فشار تركيده شوند يا منجر به انفجار شوند بنابراین ضروری است که به مقدار زياد از اسپري آب براي خنك كردن ظروف محتوي اين گاز استفاده شود.

اهمیت گاز آرگون

گفتنی است که ما چه بخواهیم چه نخواهیم هم اکنون در حال تنفس گاز آرگون می‌باشیم اما نیازی به هشدار در رابطه با گاز آرگون وجود ندارد. همانطور که می‌دانید گاز آرگون رنگ و بویی ندارد. تقریبا یک درصد از هوای جو شامل گاز آرگون می‌شود البته همانطور که می‌دانید آرگون در گروه گازهای نجیب قرار دارد این به این معناست که ‌آرگون گازی بی اثر است و واکنش پذیری ندارد. به همین دلیل اثری بر جانوران و جانداران زنده نخواهد گذاشت. این مقدار کم آرگون در جو زمین از نظر زیست شناختی اهمیت زیادی در اقلیم کره‌ی زمین ندارد اما ناگفته نماند که گاز آرگون از نظر دانشمندان علم نوین بسیار ارزشمند است.

فروش گاز آرگون

در سپهر گاز کاویان فروش آرگون و شارژ گاز آرگون در سیلندرها با حجم‌های مختلف متناسب با نیاز مصرف کننده صورت می‌گیرد. گفتنی است که حجم سیلندرهای موجود برای فروش و شارژ گاز آرگون شامل: کپسول 5لیتری، 10لیتری، 20لیتری، 40لیتری و 50لیتری به همراه شیر کپسول گاز آرگون DIN6 , BS3 انجام می‌گیرد گاز آرگون با توجه به نیاز و درخواست مشتری در کپسول‌هایی از جنس کربن استیل یا کپسول آلومینیومی شارژ یا به فروش می‌رسد.

قیمت گاز آرگون | قیمت شارژ کپسول

قیمت شارژ کپسول گاز به طور مستقیم با خلوص گاز و حجم کپسول یا سیلندر، در ارتباط می باشد. برای تعیین قیمت شارژ کپسول ، ابتدا باید خلوص گاز و حجم را تعیین کرده و بر اساس قیمت شارژ هر لیتر کپسول، هزینه نهایی را محاسبه نمایید.
1.شارژ کپسول آرگون
2.خرید کپسول یا سیلندر Argon
این گاز در حجم های 5 تا ده لیتری قابل ارائه میباشد اما باید گفت که این گاز 40لیتری و 50لیتری بیشترین متقضی را در بازار دارد.

قیمت کپسول آرگون 50 لیتری

کپسول 50 لیتری بزرگترین سایز سیلندر گازی در آزمایشگاه است و نیز همانند سایر گازها، بسته به درخواست مشتری می تواند به صورت سیلندر آماده و یا شارژ کپسول های قبلی ارائه شود

کپسول 40 لیتری ابعادی متوسط دارد و به همین علت یکی از رایج ترین کپسول های گازی محسوب می شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت شارژ سیلندر های این گاز و زمان تحویل با کارشناسان فروش سپهر گاز کاویان تماس حاصل فرمایید.
02146835980

شارژ کپسول گاز آرگون

در صورتی که سیلندر های خالی این گاز را دارید میتوانید برای شارژ مجدد کپسول های خود با سپهر گاز کاویان تماس حاصل فرمایید.
بسته به درخواست و نوع کاربرد مشتریان، امکان شارژ کپسول Arنیز وجود دارد. شما می توانید انواع کپسول های 5 لیتری، 10 لیتری، 20 لیتری، 40 لیتری، 50 لیتری که از قبل تهیه کرده و نسبت به سلامت آن ها اطمینان دارید، را به طور مجدد با گاز Argonشارژ نمایید. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید کپسول های جدید نخواهید داشت.
شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت شارژ سیلندر های این گاز و زمان تحویل با کارشناسان فروش سپهر گاز کاویان تماس حاصل فرمایید.
02146835980

قیمت سیلندر گاز آرگون

برای تهیه گاز آرگون مورد نیاز خود و استعلام قیمت گاز آرگون ابتدا باید چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید از قیمت امروز سیلندر آرگون مطلع شوید.

برای تهیه گاز آرگون مورد نیاز خود و استعلام قیمت گاز آرگون ابتدا باید چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید از قیمت امروز سیلندر آرگون مطلع شوید.

اجزای تشکیل دهنده سیلندر گاز

بدنه سیلندر شامل تنه سیلندر و گلویی (اطلاعات درج شده روی گلویی: شماره سیلندر، سال ساخت، کمپانی و کشور تولید کننده، فشار کاری سیلندر، فشار تست سیلندر، تاریخ تست هیدرواستاتیک و نام کمپانی مجری تست)

کلاهک سیلندر یا کپسول گاز (برای جلوگیری از خطرات احتمالی برای شیر سیلندر)
شیر سیلندر گاز (راست گرد یا چپ گرد)

خرید گاز آرگون با چه گریدی

سپهر گاز کاویان تولیدکننده گاز آرگون با بالاترین درصد خلوص می‌باشد. اما این به این معنا نیست که گاز آرگون با خلوص‌های دیگر تولید نمی‌شود. گاز آرگون در سپهر گاز کاویان با گریدهای 99.995، 99.9992، 99.9995، 99.9999 تولید می‌شود که با توجه به نوع کاربرد و نیاز مصرف کننده عزیز عرضه می‌شود.

ظرفیت سیلندر آرگون

در سپهر گاز کاویان گاز آرگون با ظرفیت‌های گوناگون و در حجم‌های مختلف در سیلندرهایی مخصوص از جنس کربن استیل/برنجی با رنگ سیلندر سبز تولید می‌شود. اما ظرفیت این کپسول‌ها از 5 لیتر شروع می‌شود تا حداکثر میزان ظرفیت سیلندرها، اما لازم به ذکر است تقاضای کپسول‌های 40 لیتری آرگون بیشتر از هر ظرفیتی دیگر می‌باشد.

خرید گاز آرگون از تولید کننده یا غیره

بسیار واضح است که قیمت خرید گاز آرگون از یک تولید کننده گاز آرگون و یا واسطه بسیار متفاوت می‌باشد. خرید گاز آرگون از فروشگاه‌ها و یا اشخاص به صورت خصوصی قطعا هزینه بیشتری دارد. علاوه بر این هزینه، شما باید مبلغی هم برای حمل و نقل سیلندر گاز آرگون در نظر بگیرید. شرکت سپهر گاز کاویان تولید کننده گاز آرگون آزمایشگاهی با درصد خلوص بالا به همراه سرتیفیکیت و آنالیز گاز می‌باشد.

نکته حائز اهمیت هنگام خرید گاز آرگون خلوص بالا

در فرایندهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی چیزی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد خلوص بالای گازهای آزمایشگاهی خریداری شده است بنابراین بسیار مهم است که به هنگام خرید گازهای آزمایشگاهی به شرکت‌های معتبر و مطمئن مراجعه کنید خرید گاز آرگون آزمایشگاهی و نیز تمام گازهای آزمایشگاهی باید از مراکزی انجام شود که تضمینی برای آن‌ها وجود داشته باشد. شرکت سپهر گاز کاویان، آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد، دارنده گواهینامه 17025 iso از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در زمینه تولید انواع گازهای مرجع یکی از مراکز معتبر تولید و فروش گاز آرگون خالص می‌باشد.

آنالیز گاز آرگون

شرکت سپهر گاز کاویان برای آنالیز گازهای خالص مانند گاز خالص آرگون و تعیین مقدار O2، N2، H2، CO2، CO، H2O و THC در گازهای خالص از دستگاه Gas Chromatograph و Moisture Analyzer با دقت ppm استفاده می‌کند.

تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده در تجزیه گاز آرگون

اسپکترومتر جرمی ، میکروسکوپ ، کرماتوگرافی مایع و گازی ، اشعه x ، جذب اتمی ، مادون قرمز ، کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا و اسپکترومتر نشری

تامین آرگون

سپهرگازکاویان تامین کننده انبوه گاز آرگون و انواع گازهای آزمایشگاهی و میکس با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات و لوازمات مربوط به گاز برای صنایع و مصارف گوناگون می‌باشد. شرکت سپهرگاز کاویان در تامین گاز آرگون گرید 6، 5.5، 4.5، 5.2 فعال می‌باشد.

سیلندر و کپسول آرگون

آرگون معمولاً به صورت گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آرگون به طور گسترده در صنایع روشنایی برای پر کردن لامپ‌ها و با ترکیبی از گازهای نادر دیگر برای پر کردن لامپ‌های ویژه و لوله‌ها برای جلوه‌های رنگی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپهر گاز کاویان قادر به ارائه کپسول حاوی گاز آرگون بر اساس گریدهای آزمایشگاهی می‌باشد. کپسول آرگون در رنگ سبز ارائه می‌شود.

شرکت سپهر گاز کاویان تامین کننده آرگون با خلوص‌های 99.995، 99.9992، 99.9995، 99.9999 می‌باشد. کپسول آرگون و همچنین تجهیزات مربوط به کپسول آرگون مانند رگولاتور، باندل و … در سپهر گاز کاویان به فروش می‌رسد. حجم سیلندر و کپسول‌های موجود برای شارژ گاز آرگون در شرکت سپهر گاز کاویان عبارت است از:5لیتر، 10 لیتر، 20لیتر و 40لیتری همراه با شیرهای B، S3DIN6.

هدف شرکت سپهر گاز کاویان همواره تولید گازهای با خلوص بالا و قیمت مناسب، متناسب با نیاز مصرف کنندگان می باشد.

برای ارتباط با کارشناسان ما و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *