خرید نیتروژن مایع - سپهر گاز کاویان

جهت خرید ازت مایع و سایر گازهای صنعتی و آزمایشگاهی با قیمت مناسب از سپهر گاز کاویان، دارنده گواهینامه ISO17025، با شماره ­های 02146837950 تماس حاصل فرمایید.

نیتروژن، گازی غیرسمی، بی بو، بی رنگ، نسبتاً بی اثر و غیر قابل اشتعال است. وقتی به دمای اتاق می رسد کمی سبکتر از هوا بوده و به مقدار کمی محلول در آب است.در این مقاله به موضوع خرید ازت مایع می پردازیم.

ازت مایع، N2 در حالت مایع در دمای بسیار پایین است. ازت مایع دارای نقطه جوش حدود 195.8- درجه سانتیگراد (320- درجه فارنهایت؛ 77 کلوین) است. به صورت صنعتی با تقطیر جزئی هوای مایع تولید می شود. این مایع بی رنگ و متحرک است که ویسکوزیته آن حدود یک دهم استون است. N2 مایع به طور گسترده­ای به عنوان خنک کننده استفاده می­شود.

مشخصات فیزیکی

ویژگی دو اتمی مولکول N2 پس از مایع شدن حفظ می شود. برهمکنش ضعیف واندروالسی بین مولکول‌های N2 منجر به کشش بین اتمی کمی می‌شود. این دلیل نقطه جوش غیرعادی پایین نیتروژن است.

دمای N2 مایع را می توان به آسانی با قرار دادن آن در یک محفظه خلاء پمپ شده توسط پمپ خلاء به 210- درجه سانتیگراد (346- درجه فارنهایت؛ 63 کلوین) کاهش داد.

کارایی ازت مایع به عنوان خنک کننده با این واقعیت محدود می شود که در تماس با جسم گرمتر بلافاصله می جوشد و جسم را در لایه ای عایق از حباب های گاز N2 می پوشاند.

جابجایی و حمل و نقل

جابجایی و ذخیره ازت مایع، به عنوان یک مایع برودتی که به سرعت بافت زنده را منجمد می کند، نیاز به عایق حرارتی دارد. می توان آن را در فلاسک های خلاء ذخیره و حمل کرد، دمای آن در 77 کلوین با جوشاندن آهسته مایع ثابت می ماند. بسته به اندازه و طرح، زمان نگهداری فلاسک های خلاء از چند ساعت تا چند هفته متغیر است.

توسعه مخازن خلاء فوق عایق تحت فشار باعث شده است که نیتروژن مایع در مدت زمان طولانی تری ذخیره و حمل شود و تلفات آن به 2٪ در روز یا کمتر کاهش یابد.در این مقاله به موضوع خرید ازت مایع می پردازیم.

دانستنی­های نیتروژن مایع

Nitrogen مایع شکل مایع عنصر نیتروژن است که به صورت تجاری با تقطیر جزئی هوای مایع تولید می شود. مانند گاز نیتروژن، از دو اتم نیتروژن با پیوندهای کووالانسی (N2) تشکیل شده است.

نیتروژن اولین بار در 15 آوریل 1883 توسط فیزیکدانان لهستانی Zygmunt Wróblewski و Karol Olszewski به مایع تبدیل شد.
گاهی اوقات N2 مایع به صورت LN2، LN یا LIN نشان داده می شود.

شماره سازمان ملل متحد (UN یا UNID) یک کد چهار رقمی است که برای شناسایی مواد شیمیایی قابل اشتعال و مضر استفاده می شود. Nitrogen مایع با شماره 1977 سازمان ملل شناخته شده است.

در فشار معمولی، نیتروژن مایع در 77 کلوین (195.8- درجه سانتیگراد یا -320.4 درجه فارنهایت) می جوشد.

نسبت انبساط مایع به گاز نیتروژن 1:694 است، به این معنی که 1 لیتر Nitrogen مایع هنگام جوشیدن، حجمی معادل 694 لیتر را، با گاز N2 به سرعت پر می­کند.

نیتروژن مایع در ظروف عایق مخصوصی ذخیره می شود که برای جلوگیری از افزایش فشار، تهویه می شوند. بسته به طراحی فلاسک Dewar، می توان آن را برای ساعت ها یا تا چند هفته نگهداری کرد.در این مقاله به موضوع خرید ازت مایع می پردازیم.

LN2 اثر Leidenfrost را نشان می دهد، به این معنی که آنقدر سریع می جوشد که سطوح را با یک لایه عایق گاز نیتروژن احاطه می کند.

خرید ازت مایع

به عنوان یک مایع برودتی، Nitrogen مایع می‌تواند با ایجاد سوختگی سرد در هنگام تماس خطرناک باشد، اگرچه اثر لیدنفراست از قرار گرفتن در معرض بسیار کوتاه (حدود یک ثانیه) محافظت می‌کند.

مصرف نیتروژن مایع می تواند باعث آسیب شدید داخلی شود. به عنوان مثال، در سال 2012، یک زن جوان در انگلستان پس از خوردن یک کوکتل ساخته شده با نیتروژن مایع، مجبور شد معده خود را خارج کند.

از آنجایی که نسبت انبساط مایع به گاز نیتروژن 1:694 در 20 درجه سانتیگراد است، اگر N2 مایع به سرعت در یک فضای بسته تبخیر شود، نیروی عظیمی می تواند ایجاد شود.

نیتروژن مایع به آسانی تبخیر می شود و Nitrogen گازی تشکیل می دهد و از این رو اقدامات احتیاطی مرتبط با نیتروژن گازی برای نیتروژن مایع نیز اعمال می شود.

به عنوان مثال، سنسورهای اکسیژن گاهی اوقات به عنوان یک اقدام احتیاطی ایمنی هنگام کار با نیتروژن مایع برای هشدار به کارگران از نشت گاز ازت در یک فضای بسته استفاده می شود.

کشتی ­های حاوی نیتروژن مایع می توانند اکسیژن هوا را متراکم کنند. مایع موجود در چنین ظرفی با تبخیر Nitrogen به طور فزاینده ای از نظر اکسیژن (نقطه جوش 183- درجه سانتیگراد، بالاتر از نیتروژن) غنی می شود و می تواند باعث اکسیداسیون شدید مواد آلی شود.

کاربردهای ازت مایع

کاربردهای Nitrogen مایع در صنایع مختلف اهمیت بسیاری دارد. یکی از موارد استفاده ازت مایع، به عنوان عامل سرما درمانی در پوست می­باشد که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

نیتروژن مایع در درمان های پوستی

از Nitrogen مایع برای منجمد کردن لک های پوستی در فرآیندی به نام کرایوتراپی استفاده می شود. کرایوتراپی یکی از روش­های جوانسازی پوست است که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی به کمک یک مایع بسیار سرد (ترجیحا ازت مایع) استفاده می­شود.

ازت در حالت مایع بسیار سرد است و در دمای 200- درجه سانتیگراد قرار دارد. سلول های سطحی پوست مانند زگیل، خال و لک های خورشیدی را می توان بدون آسیب رساندن به پوست اطراف منجمد کرد و از بین برد.

در سال های اخیر تقاضای تجاری برای اکسیژن و نیتروژن منجر به تولید این عناصر به شکل تقریبا خالص و در مقادیر زیاد شده است. فرآیند تهیه ازت مایع و اکسیژن مایع، شامل فشرده سازی و تبرید هوای اتمسفر و سپس تقطیر جزئی و تقطیر دوباره شیمیایی آن است.

نیتروژن مایع بیشترین کاربرد را در درمان زگیل‌های نوع معمولی و جوانی داشته است و اغلب در درمان کراتوزهای سطحی، هر دو نوع سبورئیک و پیری استفاده می‌شود.

اگرچه با فشار و افزایش طول انجماد، ازت مایع می تواند کاملاً مخرب باشد، نویسنده از آن در جایی که ضخیم شدن یا نفوذ قابل ملاحظه ای در پایه کراتوز وجود دارد استفاده نمی کند. الکترودیکاسیون برای چنین ضایعاتی ترجیح داده می شود.

N2 مایع به تنهایی در درمان زگیل و کراتوز ارزش کافی دارد تا انتخاب آن را توجیه کند.

به نظر اغلب پزشکان، انجماد با نیتروژن مایع بهترین روش برای از بین بردن کک و مک های دائمی است که معمولاً روی پوست در معرض دید افراد مسن دیده می شود.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.

نیتروژن مایع برای چه مواردی استفاده می شود؟

یک متخصص پوست از سرما درمانی نیتروژن مایع برای رشد و لکه های پوستی استفاده می کند، از جمله:

زائده های پوستی

زگیل

سرطان های پوست (غیر ملانوما)

غده­ های پوستی
غده­ های پیش سرطانی مانند کراتوز اکتینیک

Molluscum contagiosum

کراتوزهای سبورئیک

خال ها

لک­های خورشیدی

انجماد سرطان های پوست و رشد پیش سرطانی با استفاده از نیتروژن مایع

فقط شرایط خاصی وجود دارد که Nitrogen مایع برای سرطان پوست مناسب است، به عنوان مثال:

در اولین مورد سرطان پوست در آن ناحیه

جایی که چندین سرطان پوست نیاز به درمان دارند

بیمار دارای یک اختلال خونریزی است که به موجب آن اکسیزیون (برش و شکافتن) نامناسب است.

روش دیگری به دلایلی قابل در نظر گرفتن نیست

در برخی موارد، زمانی که N2 مایع درمان انتخابی در سرطان های پوست است، سرطان پس از درمان بازمی گردد. با این حال، یک مطالعه نشان داد که کرایوتراپی میزان درمان 99 نفر از 100 نفر را داشت.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.

فرض کنید غده نیاز به بیوپسی برای آزمایش سرطان دارد. در این صورت برداشتن آن با استفاده از کرایوتراپی مناسب نیست زیرا این روش رشد را از بین می برد و امکان آزمایش آن را از بین می برد. در عوض، اکسیزیون برای بیوپسی مفیدتر است.

منجمد کردن خال ها با استفاده از نیتروژن مایع

برخی از خال ها را می توان با استفاده از Nitrogen مایع منجمد کرد، اما این بستگی به عمق ریشه ها یا خون رسانی خال دارد. بریدن خال برای جلوگیری از رشد مجدد آن ممکن است موثرتر باشد.

این روند برای سایر توده­های پوستی مشابه خال است و می‌توان با استفاده از کرایوتراپی، انواع رنگدانه‌ها را به طور ایمن و موثر حذف کرد.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.

آیا کرایوتراپی درد دارد؟

معمولاً کرایوتراپی باعث ایجاد گزش خفیف در طول درمان می شود زیرا رشد یا لکه منجمد شده و سپس ذوب می شود. با این حال، ناراحتی خفیف است و حدود پنج دقیقه طول می کشد. اکثر بیماران کرایوتراپی را یک روش سریع و قابل تحمل می دانند.

مزایای کرایوتراپی با نیتروژن

برخی از مزیت­های این روش عبارتند از:

به دلیل بی­اثر بودن و واکنش­ ناپذیری، N2 مایع خطر آتش سوزی ذاتی اکسیژن مایع را ندارد. تنها عیب آن شاید این باشد که تقریباً 130 درجه سانتیگراد یا 7 درصد سردتر از اکسیژن مایع است و بنابراین با تبخیر کمی سریعتر از دست می رود که اهمیت ناچیزی دارد.


به راحتی و نسبتاً سریع اجرا می شود و برای بیمارانی که ضایعات متعدد دارند قابل استفاده است.


درد ناشی از آن زیاد نیست.


مراقبت بعد از آن ساده است. هیچ پانسمانی استفاده نمی شود مگر اینکه وزیکول شکسته شود.


عفونت ثانویه پیچیده نادر است و جای زخم باقیمانده حداقل است.


با ضایعات سطحی، جای زخم قابل توجهی قابل انتظار نیست. در ضایعات عمیق تر، دپیگمانتاسیون خفیف تا متوسط و شاید آتروفی خفیف ایجاد شود. نسبت به روش های دیگر جای زخم کمتری ایجاد می کند.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.


آتروفی و رنگدانه تنها زمانی قابل توجه است که از انجماد شدید مکرر استفاده شود، به عنوان مثال در زگیل های عمیق و مقاوم اطراف زبان. هیچ یک از تعدادی از پزشکانی که سال‌ها از این روش در کلینیک و مطب استفاده کرده‌اند، هیچ‌کدام از آنها، حتی در صورت ایجاد واکنش‌های عمیق و شدید، کلوئید (گوشت اضافی) مشاهده نکرده‌اند.


چگونه برای سرما درمانی آماده شویم؟

هیچ آمادگی برای کرایوتراپی وجود ندارد، به جز حذف آرایش، کرم، حلقه، ساعت یا پودر از ناحیه درمان. سپس پزشک ناحیه مورد نظر را تمیز می کند تا پوست را استریل کرده و شما را برای درمان آماده کند.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.

بعد از درمان چه اتفاقی برای لک­ها می افتد؟

در اواخر روز، 1-2 ساعت پس از درمان، محل درمان کمی متورم و قرمز می شود. در برخی از مراحل، رشد درمان شده پوسته، دلمه یا تاول تشکیل می دهد که طی دو هفته آینده به خودی خود می ریزد و رشد را با خود می برد. سپس، در نهایت، پوست جدید، سالم و شفاف زیر تاول ظاهر می شود.

چگونه به بهبودی سریع کمک کنیم؟

نکاتی در مورد چگونگی کمک به بهبود سریعتر ناحیه تحت درمان با Nitrogen مایع وجود دارد. توصیه می شود:

اجازه دهید تاول زدن، پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن روند خود را طی کند و اجازه دهید پوست سالم زیر آن تشکیل شود تا از جای زخم قابل مشاهده جلوگیری شود.

از پمادی مانند وازلین دو بار در روز استفاده کنید و در صورت تمایل برای محافظت از دلمه با چسب بپوشانید. در صورت خونریزی، گاز یا دستمال را محکم روی زخم نگه دارید تا خونریزی متوقف شود.
از قرار دادن هر چیزی روی تاول یا دلمه در حین بهبودی خودداری کنید، به عنوان مثال، حلقه‌ها یا آرایش، معجون‌ها یا لوسیون‌ها، اما با خیال راحت پماد محافظ را

هر چند وقت یک بار که نیاز دارد بمالید.
تاولی را که ایجاد می شود نترکانید، زیرا ممکن است باعث عفونت شود و روند بهبودی را مختل کند. ممکن است مایع شفاف از تاول به بیرون نشت کند که با استفاده از بافت قابل جذب است.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.

آیا کرایوتراپی جای زخم بر جای می گذارد؟

سرما درمانی با N2 مایع معمولاً جای زخم باقی نمی‌گذارند، اما ممکن است اثری از رنگ متفاوت (معمولاً سفیدتر) روی پوست باقی بگذارند. این تغییر رنگ معمولاً با گذشت زمان برطرف می شود اما در برخی موارد باقی می ماند. این تغییر رنگ خطرناک نیست و به این معنی نیست که غده شما باز می گردد، اما بسته به محل، ممکن است نامطلوب باشد.

این عدم تطابق رنگ ممکن است برای درمان‌های عمیق‌تر بارزتر باشد زیرا برای ترمیم زخم به کلاژن بیشتری نیاز است. کرایوتراپی ممکن است نیاز به توجه بیشتری در مورد رنگ های تیره پوست داشته باشد، زیرا این رد سفید را باقی می گذارد که ممکن است حتی به موقع به رنگ پوست طبیعی خود بازگردد.

گاهی اوقات ممکن است لکه ها نیاز به درمان دوم داشته باشند، اگر درمان اول کار مورد انتظار را بطور کامل انجام نداده باشد. درمان دوم نسبت به انجام یک درمان عمیق‌تر در ابتدا ارجحیت دارد، زیرا به طور قابل توجهی خطرات اضافی اسکار را کاهش می‌دهد.خرید ازت مایع برای صنایع مختلف صورت می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *