گازهای سمی و قابل اشتعال

تشخیص اینکه چه گازی سمی است کار راحت و پیش پا افتاده‌ای نمی‌باشد و باید توسط افراد متخصص انجام شود زیرا همانطور که می‌دانید بسیاری از گازهای سمی مشخصه‌ای مانند بو و رنگ ندارند پس بنابراین نمی‌توان از حس بویایی به عنوان یکی از روش‌های تشخیص گازهای سمی و قابل اشتعال استفاده کرد. از آنجایی که گازهای سمی برای سلامتی انسان بسیار خطرآفرین هستند به طوری که ممکن است منجر به مرگ انسان شوند بنابراین بسیار ضروری است که با روش‌های تشخیص گازهای سمی و قابل اشتعال آشنایی داشته باشید زیرا این آگاهی کمک زیادی در حفظ سلامتی شما می‌کند.

انواع گازهای سمی

ابتدا تعریف گازهای سمی را بیان می‌کنیم، گازهای سمی به مواد سمی گفته می‌شود که در حرارت به شکل گازی می‌باشند گفتنی است که در معرض گازهای سمی قرار گرفتن موجب مسمومیت افراد می‌شود و قرار گرفتن به مدت زمان طولانی در معرض گازهای سمی و به موقع تحت درمان قرار نگرفتن ممکن است به مرگ نفر منتهی شود اما اگر به روش‌های تشخیص گازهای سمی آشنایی داشته باشید می‌توانید خطرات ناشی از آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

نکته قابل ذکر در رابطه با گازهای سمی این است که گازهای سمی از راه تنفس وارد بدن می‌شوند و از این طریق به راحتی وارد جریان خون انسان شده و پس از چند ثانیه به مراکز عصبی می‌رسند و سپس قادر به مشاهده تأثیرات شدید این گازها خواهید بود.

اسامی گازهای سمی

مونوکسید کربن
دی اکسید کربن
کلر
کلرور کربونیل
اسید سولفیدریک
دی اکسید گوگرد
اکسید نیترو
سیانوژن
سولفید هیدروژن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *