خرید هلیوم آزمایشگاهی

خرید هلیوم آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.سپهر گاز کاویان تولید کننده و تامین کننده گازهای خالص وترکیبی دارای گواهینامه ISO17025 و آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد ایران می باشد.جهت خرید گازهای خالص و ترکیبی تماس بگیرید.02146835980 – 09128699025

گاز هلیوم چیست

گاز هلیوم یک عنصر شیمیایی بی‌رنگ، بی‌بو، بی‌ذائقه و بی‌سم است که در جو زمین بسیار کمیاب است و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، در صنایع مختلف از صنایع پزشکی و صنعتی تا گردشگری و حتی مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسته بندی محصولات موجود براساس درصد خلوص

گازنماد شیمیاییدرصد خلوصحجم سیلندر به لیترفشار کاری( بار)
هلیومHe99.9992 Mol%10 lit60-70 Bar
هلیومHe99.9992 Mol%50 lit180-200 Bar
هلیومHe99.9992 Mol%10 lit60-70 Bar
هلیومHe99.9995 Mol%50 lit180-200 Bar
هلیومHe99.9999 Mol%50 lit180-200 Bar

حجم های موجود سیلندر هلیوم

حجم سیلندرهای هلیوم در بازار بسیار متنوع است و از لیترهای کوچک تا متر مکعب های بزرگ را شامل می شود.
هلیوم در سیلندر های 10و 50 لیتری موجود میباشد.خرید هلیوم آزمایشگاهی با کارشناسان تماس بگیرید.

توضیحات در مورد رگولاتور

1. رگولاتورهای تک مرحله ای

ساده ترین و ارزان ترین نوع رگولاتور هستند.

برای مصارف کم فشار مانند مصارف خانگی و آزمایشگاهی مناسب هستند.

فقط می توانند فشار گاز را در یک مرحله کاهش دهند.

  • به عنوان مثال رگلاتور تک مرحله ای برنجی  kasweld
  • رگولاتور درااستار کره ای (DRASTAR) تک مرحله ای برنجی – مدل Dr072B

2. رگولاتورهای دو مرحله ای

پیچیده تر و گرانتر از رگولاتورهای تک مرحله ای هستند.

برای مصارف با فشار بالا مانند مصارف صنعتی مناسب هستند.

می توانند فشار گاز را در دو مرحله کاهش دهند که دقت و پایداری بیشتری را به ارمغان می آورد.

  • به عنوان مثال رگلاتور درااستار کره ای دو مرحله ای برنجی DRASTAR-مدلDr2000B

زمان خرید هلیوم آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گازهای آزمایشگاهی بسیار حساس و دقیق می‌باشند زیرا این گازها از درصد خلوص بالایی برخوردار هستند به همین دلیل نکاتی برای خرید گاز هلیوم آزمایشگاهی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد گازهای آزمایشگاهی دارای درصد خلوص بالای 99 هستند و گریدهای مختلفی دارند بنابراین برای ذکر نکاتی به هنگام خرید هلیوم آزمایشگاهی لازم است گریدهای مختلف این گاز را مورد بررسی قرار دهیم.جهت خرید هلیوم آزمایشگاهی با کارشناسان تماس بگیرید.

خرید هلیوم آزمایشگاهی-سپهر گاز کاویان

مصارف مختلف هلیوم آزمایشگاهی

هلیوم مصارف مختلفی دارد، از خنک سازی دستگاه‌های ام آر آی گرفته تا نشتی یابی در کشتی ها. با وجود کاربردهای متنوع صنعتی و آزمایشگاهی گاز هلیوم گریدهای مختلفی از این گاز وجو دارد که هرکدام از این گریدهای مختلف هلیوم برای کاربردهای مختلف به فروش می‌رسد.خرید هلیوم آزمایشگاهی با کارشناسان تماس بگیرید.

گفتنی است که بیشتر مردم هلیوم را به عنوان پرکننده بادکنک و گازی برای تفریح و تغییر صدا می‌شناسند اما هلیوم کاربردهای بسیار ویژه و منحصر به فردی دارد به عنوان مثال در جوشکاری، در میکروسکوپ‌ها، در کیسه‌های هوای خودرو، کامپیوتر، تلویزیون، گوشی‌های هوشمند، غواصی، متالورژی، تحقیقات علمی و بسیاری موارد دیگر از هلیوم استفاده می‌شود.

هر کدام از گریدهای هلیوم برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این مقاله تحت عنوان نکاتی برای خرید هلیوم آزمایشگاهی شرخ داده می‌شود.

گریدهای مختلف هلیوم چگونه قابل اندازه گیری می‌باشند
گرید هر گاز نشان دهنده درصد خلوص آن گاز می‌باشد. گرید گاز را به صورت عدد اعشاری نشان می‌دهند عدد ذکر شده قبل از اعشار 99 است و تعداد عددهای 9 که بعد از اعشار می‌آید درصد خلوص گاز را نشان می‌دهد. برای مثلا هلیوم گرید 6.0 شامل 6 عدد 9 است و رقم اخر نیز 0 است یعنی 99.9999%! و هلیوم گرید 4.7 یعنی 99.997% که 4 عدد 9 دارد و رقم آخر 7 است.خرید هلیوم آزمایشگاهی با کارشناسان تماس بگیرید.

گریدهای مختلف گاز هلیوم

اکنون با اعداد گریدبندی به خوبی آشنا شدیم پس بهتر است خلوص‌های مختلف هلیوم و کاربردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

گفتنی است که ناخالصی‌هایی که ممکن است در گاز هلیوم وجود داشته باشند مختلف‌اند و عبارتند از: آرگون، اکسیژن، کربن دی اکسید، نئون، نیتروژن و حتی آب.خرید هلیوم آزمایشگاهی با کارشناسان تماس بگیرید.

کاربرد

هلیوم آزمایشگاهی یک گاز بی‌رنگ، بی‌طعم و بی‌بو است که در آزمایشگاه‌ها برای طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای اصلی هلیوم آزمایشگاهی عبارتند از:

  • کروماتوگرافی گازی: هلیوم به عنوان گاز حامل در کروماتوگرافی گازی استفاده می‌شود. کروماتوگرافی گازی یک تکنیک تجزیه‌ای است که برای جداسازی اجزای مخلوط‌های گازی استفاده می‌شود. هلیوم به دلیل چگالی کم و سرعت صوت بالا، یک گاز حامل عالی برای کروماتوگرافی گازی است.
  • دمای پایین: هلیوم یک گاز بی‌رنگ، بی‌طعم و بی‌بو است که در آزمایشگاه‌ها برای ایجاد دماهای پایین استفاده می‌شود. هلیوم به دلیل نقطه جوش پایین (-269 درجه سانتیگراد) یک گاز خنک‌کننده عالی است. هلیوم برای ایجاد دماهای پایین در کاربردهایی مانند میکروسکوپ الکترونی عبوری، لیزرهای هلیوم-نئون و اسپکتروسکوپی تشدید مغناطیسی هسته‌ای (NMR) استفاده می‌شود.خرید هلیوم آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.
  • بالون‌های هواشناسی: هلیوم به عنوان گاز پرکننده در بالن‌های هواشناسی استفاده می‌شود. هلیوم به دلیل چگالی کم، یک گاز پرکننده عالی برای بالن‌های هواشناسی است. هلیوم برای بالا بردن بالن‌های هواشناسی و جمع‌آوری داده‌های هواشناسی استفاده می‌شود.
  • لیزرهای هلیوم-نئون: هلیوم در لیزرهای هلیوم-نئون استفاده می‌شود. لیزرهای هلیوم-نئون یک نوع لیزر گازی هستند که برای ایجاد نور قرمز استفاده می‌شوند. هلیوم در لیزرهای هلیوم-نئون برای ایجاد پلاسمای مورد نیاز برای تولید نور استفاده می‌شود.خرید هلیوم آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.

کاربردهای دیگر هلیوم آزمایشگاهی عبارتند از:

  • تولید مواد شیمیایی: هلیوم در تولید برخی از مواد شیمیایی مانند کلرید هیدروژن، آمونیاک و کود استفاده می‌شود.
  • تولید نیمه‌رساناها: هلیوم در تولید نیمه‌رساناها مانند سیلیکون و ژرمانیم استفاده می‌شود.
  • تولید فلزات: هلیوم در تولید برخی از فلزات مانند آلومینیوم و فولاد استفاده می‌شود.
  • پزشکی: هلیوم در پزشکی برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) و بیماری مزمن انسدادی شریان ریوی (COPD) استفاده می‌شود.

هلیوم یک گاز بی‌خطر است، اما در غلظت‌های بالا می‌تواند باعث خفگی شود. بنابراین، هنگام کار با هلیوم آزمایشگاهی، مهم است که از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.خرید هلیوم آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.

نحوه خرید هلیوم و دریافت بار

برای خرید گاز هلیوم شما میتوانید بعد از انتخاب نوع گرید هلیوم و حجم مورد نیاز خود از طریق شماره های 02146835980 – 09128699025 با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید . در صورت تایید کالا موارد درخواستی شما در کمترین زمان ممکن به شما مشتریان عزیز تحویل داده میشود.

برای دریافت بار میتوانید بعد از هماهنگی با باربری های معتبر سفارش خود را درب کارخانه سپهر گاز کاویان تحویل بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *