درمان کرونا با اکسیژن-سپهر گاز کاویان

سپهر گاز کاویان تولید کننده و تامین کننده گازهای خالص وترکیبی دارای گواهینامه ISO17025 و آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد ایران می باشد.جهت خرید گازهای خالص و ترکیبی تماس بگیرید.02146835980 – 09128699025

تامین اکسیژن

تامین اکسیژن برای درمان کرونا مهم است اما همه ما میدانیم که این گاز یک عنصر مهم و حیاتی می باشد و برای بقای زندگی انسان و سایر جانداران بسیار مهم است. اندام های بدن انسان بدون این گاز قادر به متابولیسم های سلولی و سوخت و ساز نیستند. این اتم در در جدول تناوبی در گروه 6 و ردیف دوم قرار دارد. به گروه 16 جدول تناوبی کالکوژن میگویند. این عنصر یک نافلز فعال است و در بسیاری از واکنش های شیمیایی شرکت میکند. برای مثال O2 در فرآیند سوختن هیدروکربنها نقش بسیار مهمی دارد که باعث تولید انرژی میگردد.

درمان کرونا با اکسیژن-سپهر گاز کاویان

به دلیل فعالیت زیاد، معمولا این اتم به صورت آزاد و تکی یافت نمیشود و شکل ملکولی که ما آن را تنفس میکنیم به صورت o2 است. حدودا 21% از هوایی که تنفس میکنیم سهم این گاز است. در شرایط استاندارد رنگ و بو ندارد و سمی نیست.درمان کرونا با اکسیژن.

اهمیت تامین اکسیژن برای درمان کرونا

همانگونه که گفته شد این گاز قادر به تولید انرژی درون سلول های ما است. وجود برخی ترکیبات آلی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی در بدن انسان ضروری است، هر کدام از این ترکیبات در ساختار خود اتم O دارند در ضمن در ساختار دندان و استخوان نیز وجود دارد. نیمی از بدن انسان را آب فرا گرفته است که همانطور که مشاهده میکنید فرمول آب H2O است.

اکسیژن تنها به صورت دو اتمی دیده نمیشود بلکه دارای دگر شکل هایی میباشد برای مثال میتوان به ملکول اوزون اشاره کرد. این دگرشکل که در اطراف اتمسفر زمین قرار دارد از زمین در مقابل اشعه فرابنفش خورشید جلوگیری میکند از طرفی میتواند یک آلاینده به شمار بیاید چون محصول جانبی واکنش مه دود ها است.

تاریخچه کشف تامین اکسیژن

اینکه کشف این گاز در چه سالی و توسط چه کسی انجام شد برای بسیاری دارای ابهام بود. در سال 1604مایکل سندی توانست این گاز را جداسازی کند ولی باورها بر این است که در سال 1773 توسط شیله و یا در سال 1774 توسط پریستلی کشف شده است. تقدم کشف در این میان به پریستلی داده شد زیرا مقاله او زودتر به چاپ رسید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دانشمند اکسیژن را یک عنصر شیمیایی به شمار نمی آورد.درمان کرونا با اکسیژن.

چندین سال بعد لاوازیه آن را به عنوان یک عنصر شیمیایی معرفی نمود و اشاره کرد که این عنصر در واکنش سوختن دخالت دارد.

این گاز کاربردهای فراوانی دارد برای مثال در صنعت پلاستیک، اکسیژن درمانی( پزشکی) که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، هوا فضا و غواصی و …

اکسیژن و کرونا

مقدار این گاز در خون باید چقدر باشد؟

شاید این سوال خیلی از شما باشد، در ادامه این مقاله با ما همرا باشید.

در مواردی که گزارش شده است اغلب بیمارانی که دچار کرونا میشوند سطح اکسیژن‌شان کاهش می یابد ولی برخی از آنها تنگی نفس ندارند. این در حالی است که اگر فردی به طور معمول دچار کاهش سطح این گاز در خون شود تنگی نفس خواهد گرفت و دچار حملات شدید خواهد شد.درمان کرونا با اکسیژن.

معمولا مقدار آن باید در حدود 100 تا 97 باشد. حتما این را در نظر بگیرید که اگر فردی از قبل دچار بیماری های ریوی و تنگی نفس است این مقدار میتواند دچار تغییر شود.

اگر تست O2 مقداری کمتر از 90 را نشان دهد میتواند نشان دهنده وضعیت خطرناک برای بیمار باشد.

حال چرا مقدار کمتر از 90 نگران کننده است؟

این سطح نشان میدهد که اندام ها مانند مغز و قلب مقدار کافی از آن را دریافت نمیکنند. در اینصورت اندام به سرعت دچار تخریب میشود و از بین میرود. O2 موردنیاز اندام ها توسط گلبول قرمز در خون انتقال می یابد در صورت کم بود آن سلول های مغز از بین میروند و فرد ممکن است جان خود را از دست دهد.

گزارشات حاکی از این است که ویروس کرونا از طریق تنفس وارد بدن شود و ریه ها را درگیر میکند. شش ها مرکز تبادل این گاز حیاتی هستند اگر دچار التهاب شوند و آسیب ببینند فرآیند اکسیژن رسانی به اندام ها دچار مشکل میشود. لازم به ذکر است که اختلال سیستم تنفسی در همه مراحل این بیماری ممکن است رخ دهد بنابراین برای احتیاط مقدار آن در خون را اندازه گیری کنید.

باید توجه کنید که برخی از بیمارانی که با این بیماری درگیر شده اند از نظر ظاهری وضعیت خوبی دارند بنابراین حتما باید به پزشک مرجعه نمایند.درمان کرونا با اکسیژن.

باید بدانید که تمامی افراد مبتلا به این ویروس سطح پایین O2 ندارند.

کسانی که ریه شان دچار آسیب و التهاب میشود باید علائم خود را جدی بگیرند و سریعا به پزشک مراجعه کنند، در اینجا برخی از علائم درگیری ریه را بازگو میکنیم:

تنگی نفس و اکسیژن برای درمان آن

اگر فردی روی قفسه سینه اش حس سنگینی و فشار داشته باشد و هنگام راه رفتن و دویدن دچار مشکل شود.

درد در ناحیه قفسه سینه و اکسیژن به عنوان راهکار

شاید برایتان سوال پیش بیاید که درد در این ناحیه به دلیل بیماری قلبی است ولی توجه داشته باشید که آمبولی ریه که یکی از علائم بیماری کرونا است نیز موجب درد در قفسه سینه میشود.

موارد گفته شده تنها چند مورد از علائم این بیماری است.

شرکت سپهر گاز کاویان در تولید و تامین گاز اکسیژن یکی از شرکت‌های پیشگام محسوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *