به تزریق گاز کربن دی اکسید کربوکسی تراپی گفته می‌شود که امروزه به منظور جوانسازی و کلاژن سازی پوست از این روش استفاده می‌شود. تزریق گاز co2 باعث افزایش گردش خون و مویرگ سازی می‌شود. لازم به ذکر است که این روش تاریخچه‌ای قدیمی دارد و از چندین سال قبل برای درمان مشکلات عروقی و ایجاد عروق استفاده می‌شود.

گفتنی که امروزه پزشکان برای درمان زخم‌های دیابتی و مشکلات خون رسانی در بافت‌ها از روش تزریق گاز کربن دی اکسید استفاده می‌کنند. امروزه بسیار شایع شده است که برای جوان سازی و کلاژن سازی پوست، درمان سلولیت، ترک‌ها و افتادگی پوست و نیز برای رفع تیرگی زیر چشم از روش تزریق گاز کربن دی اکسید یا همان کربوکسی تراپی استفاده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که برخی از پزشکان از روش تزریق گاز دی اکسید کربن برای درمان آرتریت حاد، سندروم رینود و آلوپسی هم استفاده می‌کنند.

حال این سوال پیش می‌آید که چه زمانی به کربوکسی تراپی نیاز پیدا می‌کنیم؟

هنگامی که قصد دارید ظاهر بعضی از نقاط بدن خود مانند پلک‌ها ، گردن، صورت، ران، باسن و شکم را بهبود بخشید و ظاهری زیباتر داشته باشید این روش برای شما لازم می‌شود.

کربوکسی تراپی-سپهر گاز کاویان

قبل از کربوکسی تراپی(تزریق گاز دی اکسید کربن) چه اقداماتی ضروری است ؟

قبل از تزریق گاز کربن دی اکسید نیازی به داشتن آمادگی خاصی نمی‌باشد اما اگر لازم باشد پزشک معالج بسته به شرایط دستورالعمل‌های خاصی را به شما توصیه خواهد کرد.

بعد از انجام کربوکسی تراپی چه اقداماتی باید انجام داد؟

افرادی که با روش تزریق دی اکسید کربن، کاهش چربی یا سلولیت را انجام می‌دهند به مدت 24 ساعت نباید تماسی با آب داشته باشند.

مدت زمان تزریق گاز دی اکسید کربن چقدر می‌باشد؟

کربوکسی تراپی یک درمان سرپایی می‌باشد و تزریق گاز دی اکسید کربن(co2) معمولا بین 15-30 دقیقه طول خواهد کشید. تزریق بدون عمل بیهوشی انجام می‌شود، سوزن آمپول بسیار نازک و نانو می‌باشد و تزریق هیچگونه درد و خون ریزی ندارد. نیازی به مراقبت بعد از تزریق نیست و شما می‌توانید بلافاصله به کارهای روزانه خود بپردازید.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به این که چه قسمتی از بدن شما قرار است تحت درمان قرار بگیرد روش تزریق هم متفاوت می‌باشد.

گفتنی است که نحوه کربوکسی تراپی به این صورت است که مخزن گاز دی اکسید کربن توسط یک لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل می‌شود . در این مرحله مقدار گاز خروجی از مخزن تنظیم خواهد شد. گاز دی اکسید کربن از طریق تنظیم کننده جریان به لوله‌های استریلی که در انتهای آن یک فیلتر تعبیه شده است منتقل می‌شود.

کار فیلتر این است که قبل از رسیدن گاز به بدن تمام ناخالصی‌ها را جمع می‌کند سپس گاز توسط یک سوزن کوچک از فیلتر عبور کرده و پزشک به وسیله سوزن خیلی باریک و نازک و بدون هیچ گونه خون ریزی و دردی، گاز را به نقطه موردنظر وارد می کند. لازم به ذکر است که این تزریق خیلی سطحی می‌باشد.

بیشتر بخوانید | نیتروژن در داروسازی

اطلاعات تکمیلی

این روش یک روش درمانی پزشکی زیبایی غیرجراحی است که در آن گاز کربن دی اکسید (CO2) به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق می شود. این روش برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات پوستی و زیبایی از جمله:

  • جوانسازی پوست: کربوکسی تراپی می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش چین و چروک و تیرگی پوست کمک کند.
  • کاهش سلولیت: کربوکسی تراپی می تواند به کاهش سلولیت و بهبود ظاهر پوست در ناحیه ران، باسن و شکم کمک کند.
  • رفع سیاهی دور چشم: کربوکسی تراپی می تواند به کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک کند.
  • افزایش رشد مو: کربوکسی تراپی می تواند به افزایش جریان خون در پوست سر و تحریک رشد مو کمک کند.
  • درمان زخم: کربوکسی تراپی می تواند به بهبود زخم ها و کاهش خطر عفونت کمک کند.

در این روش، گاز کربن دی اکسید از طریق یک سوزن بسیار نازک به زیر پوست تزریق می شود. این کار باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود. کلاژن و الاستین پروتئین هایی هستند که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنند.

این روش معمولاً به صورت دوره ای انجام می شود، به عنوان مثال، هر هفته یک بار به مدت 4 تا 6 هفته. نتایج کربوکسی تراپی معمولاً پس از چند هفته قابل مشاهده است.

کربوکسی تراپی یک روش درمانی ایمن و موثر است که عوارض جانبی کمی دارد. شایع ترین عوارض جانبی کربوکسی تراپی عبارتند از:

  • قرمزی و تورم در محل تزریق
  • سوزن سوزن شدن یا بی حسی در محل تزریق
  • درد خفیف در محل تزریق

در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینه ای یا حساسیت به داروها، قبل از انجام کربوکسی تراپی با پزشک خود مشورت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *